Tinselflickans arkiv

Mitt liv på sex ord

Jag fick ett mail från Jenny om att skriva mitt livs berättelse i sex ord.

Så det gjorde jag.

Förut barnlös – nu nyskild, lycklig sambo

tycker jag är ett bra sätt att beskriva mitt livs resa den senaste tiden.

Ska jag berätta hela mitt livs historia blir den dock annorlunda.

Afrikansk europé hittade hem i Stockholm kanske.

eller

Journalist javisst! Men först kommer kärleken.

Äh, jag vet inte. Tycker det är svårt att sammanfatta ett helt livs nojor och glädjeämen med bara sex ord.

Vad tycker ni?

Filed under: Livet

No Responses Yet

  1. hannah skriver:

    Oj, tyckte du kom på bra meningar. Vet inte alls hur jag skulle beskriva mitt på 6 ord!

  2. Dina skriver:

    Jag tycker du beskrivit det som en riktigt tidningsmänniska* 😉
    (Skulle jag göra’t blir det något tråkigt typ Sverige-Israel-gift-barn-skiljd-gift…)

    *bra, alltså

  3. Mia skriver:

    Just nu skulle det väl vara: ”Blond trebarnsmamma missar deadline varje gång”. The story of my life…. 😉 Närå, så illa är det inte men nästan….

    Eller vad sägs om: ”Journalist bollar jobb, hem och män”.

    Eller: ”Blev journalist, fick familj på köpet”.

    Haha jag är nog för trött för det här…

    Kram
    / Mia

  4. eva-marie olsson skriver:

    Visst är det svårt att beskriva sitt liv med sex ynka ord, men jag gjorde också ett försök. Kul idé tycker jag. Ha det bra. Kram

Lämna en kommentar

Besökare

  • 146 461 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt