Tinselflickans arkiv

Hån?

Fick i dag en inbjudan till en app på Facebook (är du inte medlem kommer du inte fatta vad jag menar så du kanske ska sluta läsa nu).

Appen handlade om mors dag.

Och även om jag är hundra procent säker på att den som skickade inbjudan inte menade något illa med det så blev jag ändå ledsen. Jag menar, jag vet att man kan skicka iväg såna grejer av misstag, till hela ens vänkrets.

Jag är lite låg från start så det blev lite jobbigt. För jag kommer förmodligen aldrig att hyllas på mors dag. Någonsin.

Och då är det inte så jättekul att bli påmind om det.

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. spenatmamman skriver:

    Jag tycker sånt är jobbigt också men av en annan anledning – att min mamma är död sedan många år. Kommentarer som folk ofta slänger ur sig ”Tur att man har en mamma som alltid finns där” jämt och ständigt gör mig alltid ledsen fast det är 17 år sedan min mamma dog.

    Röstar för en allmän nedläggning av den där skitdagen.

  2. Annika skriver:

    Styvmors dag? Den firas alldeles för sällan tycker jag!

  3. ToveB skriver:

    Håller med spenatmamman, fast mer av den anledningen att jag inte har en sådan där nostalgiskt gosig relation med min mamma. Dessutom är dagen ett kommersiellt jippo påhittat av någon som ville tjäna pengar på andras dåliga (?) samvete.

    Tycker jag.

    Ansiktsboken är väl ett intressant social experiment. Men allt som oftast väldigt irriterande.

  4. kowax skriver:

    Håller med ToveB:
    Ansiktsboken är väl ett intressant social experiment. Men allt som oftast väldigt irriterande.

    http://www.powergamer.se

  5. Kraka skriver:

    Jag tycker inte heller att Mors dag är så kul. Visserligen är jag mor, men jag blir mest påmind om att min egen mamma dog alldeles för tidigt.

Kommentera

Besökare

  • 142,586 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

