Tinselflickans arkiv

Utmanad!

För fem år sedan hade jag varit gift i ett halvår och hade redan börjat tvivla på om jag skulle klara livet som bonusmamma utan ett ”eget” barn. Minns en kväll då jag låg i sängen och grät, med maken bredvid mig, och sa att jag nog inte skulle klara det i längden.

För tio år sedan hade jag gått ett år på journalistutbildingen, avverkat två (!) killar i klassen och visste med all säkerhet att det var det här jag ville syssla med i mitt arbetsliv. Jag har bara vacklat en gång sedan dess, då jag började på lärarhögskolan – men hoppade av efter en termin.

För femton år sedan var jag 18 år och det enda jag ville var att åka till USA för att läsa en journalistutbildning i Washington DC. Min dåvarande pojkvän stöttade mig i det och till slut fick jag med mina föräldrar på banan också. I övrigt var killen ett svin som ägnade sig åt psykisk misshandel, han var sjukligt svartsjuk samtidigt som han försökte övertyga mig om att ingen annan ville ha mig för jag var så tjock (jag vägde 58 kilo och är 173 lång).

För tjugo år sedan flyttade vi från vårt hyrda hus i Ramlösa Brunnspark till ett radhus inte så långt därifrån. Då hade familjen bott i Sverige i lite över ett halvår och jag började prata svenska med min pappa för första gången. Innan dess pratade vi bara engelska hemma.

Ledsen men jag vet inte vem jag ska utmana – den som känner sig manad kanske? Till exempel Umeboshi… 🙂

Postat i:Utmaningar

No Responses Yet

  1. Umeboshi skriver:

    Ja, som den ”sucker” jag är för utmaningar, så… 😀

  2. Isidor skriver:

    Jag antar den! Om en stund…

  3. applecore72 skriver:

    antar utmaningen (förstås 🙂

  4. Cinks skriver:

    Jag antar gärna, en ”sucker” jag mé…

  5. maisoui skriver:

    Hej! Jag antar gärna din utmaning och lägger till dig som länk hos mig. Jag önskar dig en riktigt trevlig påsk 🙂

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

