Tinselflickans arkiv

Illamående

I typ två veckors tid har jag varit illamående. Kärleken, som inte har lärt sig än att man inte ska säga så, säger att det beror på att jag är gravid.

Not bloody likely.

Men jag kan inte låta bli att vara lite orolig. Jag blir fort hungrig och äter rätt mycket, samtidigt som jag ändå blir illamående, speciellt om jag inte äter nåt. Misstänker att nåt är fel.

Men nu ska jag snart börja träna, det kanske är det som har varit problemet. Att jag inte rör på mig tillräckligt.

Ska till gymmet i morgon och försöka föra över mitt västsvenska medlemsskap till ett östsvenskt. Eller stockholmskt. Eller vad det nu heter. Förhoppningsvis blir det billigare. På torsdag tänkte jag träna mitt första pass. Eller på fredag, beroende på vad jag hinner och hur jag ska bo. Förresten – jag har fan inga träningskläder med mig.

Äh. Det löser sig.

Hoppas i alla fall att jag blir av med det här konstiga illamåendet. Har ju lidit av det förr. Utan att vara gravid.

Så det är klart att jag inte är det.

Postat i:Livet,

No Responses Yet

  1. Bridz skriver:

    Magkatarr yttrar sig ofta som illamående, i alla fall för mig.

    Och som du har farit runt så vore det inte så konstigt om du fick stressmage just nu?

  2. Monika skriver:

    Precis som Bridz skriver så kan magkatarr yttra sig som illamående. Men du ska veta att det just nu går nåt i Stockholmstrakten med illamående. Jag har haft det av och till och flera av mina kompisar.
    Var tränar du? SATS? Jag gillar SATS, har ett kort som gäller i hela Norden.

  3. Pia skriver:

    Ditt liv är ju extremt turbulent just nu så det vore ju inte märkligt om du mår lite konstigt. Oavsett vad det är så hoppas jag du mår bättre snart.

    Kram

  4. Annika B skriver:

    Fniss, det här börjar ju likna din gamla goda symptomletarblogg.

    Ingen mer än jag som vågar föreslå att det faktiskt kanske är S A N T den här gången?
    Är det möjligt? När kan du testa i så fall?
    Vill du? Vill ni?

    Vore ju inte jättekonstigt om du blev gravid för det verkar ju som att ni får till det hyfsat *underdrift* ofta! 😀

    Men men, det är säkert magkatarr.
    Eller virus.
    Eller utomjordingar som bombarderar dej med kräkspray.

    Kram!!!

  5. tinselflickan skriver:

    alltså jag hade mens för typ två veckor sen. Så det är inte så troligt. Men visst är det så att jag känner efter lite mycket.
    Det kanske är nån form av stress eller så är jag bara lite sjuk.

  6. Annika B skriver:

    Nä, det låter ju inte jättetroligt.
    För då skulle du ju typ blivit befruktad idag, eller igår.
    Men frågan återstår…vill ni?

  7. Dina skriver:

    Det är nog bara stress så som du haft mycket att göra de senaste veckorna. Hoppas att det går över snar när saker och ting lugnar ner sig lite. Och skulle det inte gå över så får du väl luska på vad det rör sig om då…
    Kram

  8. tinselflickan skriver:

    Annika B: Vi hade inte kört oskyddat om vi inte hade velat. Men just nu är det inte riktigt rätt läge. Men hellre oskyddat och osäkert nu och inga förhoppningar och så en möjlig överraskning någon gång, än skyddat nu, oskyddat sen och otroligt höga förväntningar. Så resonerar vi.

  9. Cinks skriver:

    Vad sägs om för lite sömn, lite för mycket oro för att det ska vara hälsosamt och lite för mycket av det goda 😉 Helt normalt med lite illamående då, men inte alls roligt för det… Hoppas det blir bättre snart!

  10. Umeboshi skriver:

    Bråkiga kroppar är ett helsike, eller hur? Säger en som sitter här och undrar var fasen mensen håller hus… 😉

  11. Tingeling skriver:

    Omöjligt är det ju inte, men högst osannolikt då med tanke på var du är i cykeln.
    Kan förstå dina tankegångar litegrann. Hoppas men samtidigt inte hoppas..

  12. Annika B skriver:

    Låter bra, och rätt. Och rätt spännande….:)
    Det är ju NI.

    Och jag antar att du har tänkt tanken också.
    Att med en ny man så kanske förutsättningarna ändras…

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

