Tinselflickans arkiv

Warning

En stilla undran:

Varför kommer inte män med varningstexter om halsen så man vet i förväg vilka problem som kommer att dyka upp?

Till exempel hade jag tyckt det var kul att veta det här:

Jag kommer att älska dig innerligt, göra dig lycklig och vara helt fantastisk i sängen men jag har svårt att säga nej till min psyksjuka exfru för jag är bara lycklig när alla andra mår bra.

Eller det här:

Jag kommer älska dig passionerat och bara umgås med dig hela tiden vilket du med tiden kommer tycka är jobbigt och sen är jag lite passiv när det gäller det mesta så du får ta tag i saker och ting jämt. Och så är jag rätt självisk.

Eller varför inte det här:

Det är ingen idé du kärar ner dig i mig för jag kan inte hålla mig till en enda kvinna och kommer bli kär i dig först när du är ouppnåelig.

Eller ännu bättre:

Jag kommer att sätta upp dig på en pedestal och kära ner mig i dig totalt. Men i övrigt är jag en arrogant typ som tror jag är bättre än alla andra. Inklusive dig.

Eller så här:

Jag är fantastiskt rolig och vi kommer ha kul ihop men jag får inte upp den utan extremt mycket jobb – vilket jag inte kommer kunna erkänna – och dessutom måste jag onanera minst tre gånger om dagen vilket är roligt till en början men inte i längden och antagligen kommer det förstöra vårt sexliv.

Och ja, det är min högst subjektiva bedömning av männen i mitt liv de senaste tio åren. Men visst är det en bra tanke?

Det går ju att överföra till kvinnor också.

Om min hals skulle det stå:

Jag är oerhört passionerad, lever i nuet och kommer få dig att känna dig mer älskad än du någonsin varit. Men jag har en tendens till svartsjuka, har en väldigt stark vilja och är lite bortskämd med uppmärksamhet. Och så är jag dålig på att lyssna ibland.

Postat i:Kärleken, Livet

No Responses Yet

  1. ToveB skriver:

    Oooh!

    Jag är fullkomligt livrädd för närhet, men låter dig tro att allt är som det ska. Vi kan till och med lägga bud på ett fint hus och planera en gemensam framtid, men när det väl blir allvar tänker jag göra slut med dig utan förvarning. Sedan kommer jag skylla på att du inte är tillräckligt kärleksfull och öppen för att jag ska kunna älska dig. Dessutom har jag väldigt liten snopp.

  2. Pia skriver:

    Jag tror det är ren självbevarelsedrift av naturen att det inte finns någon varningstext för i så fall skulle inga förhållanden inledas. Oavsett vilka goda sidor männen hade skulle kvinnorna detaljstudera avigsidorna och komma fram till att det inte var värt besväret. Och om det till äventyrs skulle komma förbi någon helt utan avigsidor så skulle man bli misstänksam ändå och verkligen undra…:)

  3. Annika B skriver:

    Jamen vad du skräms Tinsel.
    Jag trodde först att alla dessa varningstexter gällde din nya kärlek…!!!
    Men så ser jag det är gamla syndare du pratar om;=)

    Tove; bra slutkläm du fick in, hihi.
    Undrar om vi har samma ex?

    ”Varning!!
    Jag har fyra små barn med min extremt svartsjuka och heltokiga exfru. Hon kommer att ringa mej minst en gång i timmen under resten av mitt liv, punktera våra däck, bryta sig in i min lägenhet och klippa sönder alla kläder och textilier, samt skicka anonyma dödshot till dej.
    Är du fortfarande intresserad?
    Då skall du veta att jag använder såväl kokain som anabola steroider, och ljuger om det.
    Svar till: Stor kropp men liten snopp”.

    Oj, det sista låter så klämmigt att man skulle kunna trycka det på en T-shirt. Undrar om han tar på sig den?

  4. Annika B skriver:

    Ok, men det var ju inte såå farligt.
    Om det är det alternativ som jag hoppas på.
    Alla har vi ju våra lik i bagaget.
    Och som du ser så har jag erfarenheter av jobbiga ex.
    I o f s så höll vi bara ihop i tre månader (av totalt kaos…)men sen var han definitivt inte mannen i mitt liv heller. T U R.

  5. ToveB skriver:

    Ja, fy. Man undrar lite vart hjärnan tog vägen. Den här är rätt fin också.

    Jag drar gärna över dig på en konferens. Flera gånger faktiskt. Fast jag glömde nog tvätta snoppen lite, så du kommer lukta fiskrens i en hel vecka efteråt. Nämnde jag att jag är gift och har barn? Nähä, men det gör väl inget, vi kan ju ses ändå.

    Eller

    Jeg snakker norsk og har en ENORM kuk som jeg liker å skryta om, men jag har ingen aning om ”how to swing it”. Sedan gör jag slut med dig på telefon för att du är för gammal. (3 år äldre?)

  6. Annika B skriver:

    Hahahahaha Tove. Shit vilken otur du har. Eller så har du inte det, bara helt vanliga genomsnittsmän du träffar?

    OK..här kommer en till.

    Jag har ett IQ på 165. Och är Guds gåva till kvinnorna.
    Men jag fattar trots det inte hur man använder en tvättmaskin eller en spis. Så när jag inte har dej så går jag hem till min mamma och äter och får rena kalsingar.
    Och så kommer jag utan dåligt samvete (män är nämligen mer sexuella än kvinnor) att ha ett förhållande under ett halvår med din bästa väninna så att hon bryter ihop och åker in på hispan av ångest, efter att ha berättat allt för dej.

  7. Sara (puffan) skriver:

    Oh, jag vill oxå vara med och leka.

    ”Jag är söt som socker och kommer charma brallorna av dig på två sekunder i hotellbaren på charterresan. Jag kommer bli lika kär i dig som du i mig. Jag kommer bjuda på hemlagad blåbärspaj och säga att ”visst, allas semesterflirtar kanske inte håller, men VÅR kommer göra det, och att vi bor 30 mil från varandra är INGA problem. Vår kärlek övervinner allt baby”. Jag kommer gråta som ett barn varje gång vi skiljs åt vid tåget för ytterligare en vecka isär. Tills jag efter tre månader gör slut via sms och säger att jag absolut inte får kontakta dig då vi inte har något mer att säga varandra.”

  8. Tisalen skriver:

    Fan vad du är underbara Tinsel och så impad jag är över alla klockrena beskrivningar…kompletterade av underbara kommentare ovan åxå

  9. tinselflickan skriver:

    Tjejer – ni har verkligen gjort min dag. Det är alltså inte bara jag som gått på nitar i livet…

  10. lillsyrran skriver:

    hi hi hi, så kul. kommer nog sno din idé (men hänvisa till dig, så klart) och skriva mig en egen blogg om detta. Såååå kul.

  11. […] för… Otrohet? Läste just ett otroligt roligt inlägg hos Tinselflickan om att män – och kanske även kvinnor – borde ha […]

  12. ToveB skriver:

    Jag tycker vi borde skriva en bok ihop. 🙂

    ”Män: en innehållsdeklaration – den nakna sanningen”

    Fast då kanske jag ska lägga till min nuvarande, som kompensation:
    Jag älskar dig. Jag säger det gärna och ofta. Jag har ett oändligt tålamod med dina divalater och ditt såriga förflutna. Jag finns här för dig och har alltid ett uppmuntrande ord när livet känns tungt. Dessutom är jag minst lika galen som du!

  13. Umeboshi skriver:

    Detta får mig att fundera på vad sjutton det skulle stå runt min egen hals… hmm…

  14. […] av tinselflickan Okej, det där med varningsetiketter var lyckat, har jag förstått. Så nu kommer det några […]

  15. Isidor skriver:

    På alla anställningsintervjuer jag varit har jag ombetts berätta om mina dåliga egenskaper. Kanske något att ta upp på en date?

    ”vilken är din sämsta egenskap?”
    ”Hur är det mest sannolikt att du kommer att göra mig ledsen?”
    ”Vilka orimliga krav kommer just du att ställa på mig?”
    ”Vilka hopplösa förväntning har du på mig?”

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

