Tinselflickans arkiv

Disaster

Hade en menskoppskrissituation innan i dag.

Fick inte ut den. Den hade åkt in för långt och gjorde dessutom ingen nytta.

Jag såg ut som en slaktare, badrummet som en brottsplats och dessutom fick jag faktiskt lite panik. Det tog säkert en kvart att få ut den och då var det blod överallt (ursäkta alla äckelmagade men så är det bara).

Trots problemen satte jag in den igen efter att ha duschat (och rengjort badrummet) men då kände jag att den inte satt rätt så till slut kapitulerade jag och tog en tampong som jag hittade i min handväska. Vet inte om jag kanske borde ha den där stora ändå.

Eller satsa på en helt ny modell. För jag tänker banne mig inte ge upp i första taget.

Postat i:FET och IVF

No Responses Yet

  1. Tingeling skriver:

    HJÄÄÄLP!!!

    Nu är jag inte alls lika övertygad om att jag verkligen vill ha en menskopp – modell mindre dessutom.

    Panik hade jag också fått – huga.

  2. Nathalie Winberg skriver:

    Nej men? Vad knepigt.

    har du diva cup?

  3. Nyfamiljsfrun skriver:

    Jag älskar min menskopp. Lite massakerkänsla blir det ju ibland när man ska krångla ut med den, men men.. 🙂 Jag tror det har mycket med anatomin att göra om man blir nöjd eller inte… Sitter den snett så läcker det ju, händer inte särskilt ofta för mig. Kanske prova en annan modell?

  4. Jasmin skriver:

    Oj, jag hade tänkt satsa på en mindre modell också, men detta inlägg får mig att tänka om.

    Ge inte upp, det är dina positiva inlägg om menskoppen som har fått mig att köpa en! Jag visste inte ens att det fanns innan. Du borde få provision, jag tror inte att jag är den enda.

  5. Anna i Åbo skriver:

    Jag har haft samma problem! Det är så pinsamt. Man får panik. Vad skulle hända om man inte fick ut det själv? Måste man då fråga sin man att ta ut den. Usch!

  6. Pia skriver:

    Låter onekligen knepigt och inte helt trevligt, men du har ju varit positiv tidigare så jag tror jag ska prova ändå när det blir dags igen.

  7. Cinks skriver:

    No, don’t give it up. Min läcker litelitelite ibland men gu va skönt det är att slippa gå och vara rädd för att bindan eller tampongen ska fetLÄCKA. Men när den hamnar på sniskan är det inte så fräscht…

    Tinsel, har du förresten tänkt på vad som händer i naturen om alla kvinnor skulle ha menskopp. Mindre på sopbergen förvisso, men det blir ju MASSOR med blod i våra reningsstationer. Är blod bra eller dåligt för naturen, undrar jag?

    Ja, jag gillar ju att fungera på saker och ting och gärna kryddat men en teori. Och det här måste jag nästan göra en spaning på. Vad tror du?
    K R A M

  8. Hoppetossan skriver:

    Hej, jag tror att blod inte är något problem, det är ju en naturprodukt. Sen när det gäller menskoppens vara eller icke vara så är det nog till fördel ändå för naturen. Beträffande ”slakten” i badrummet, var noga med att få rätt storlek och en del menskoppar är lite stelare än andra. Lunette och DivaCup är lite mjukare .

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

