Tinselflickans arkiv

AFV

I dag på Americas Funniest Home Videos hade de ett segment där folk berättade för sina föräldrar att de var gravida på olika sätt.

Till en gubbe som fyllde år sjöng de Happy Birthday Dear Grandpa och han och frugan blev själaglada. Så klart. Det blev alla.

Utom jag som satt och tittade och kände mig lite ledsen.

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Lillan skriver:

    Jag förstår dig. Det är ju inte precis så att du kan radera den där känslan av utanförskap, bara för att du har kommit till ett stadium där du accepterat tanken på att du inte ska ha barn. En del av dig är ju fortfarande den kämpande barnlängtande Tinselflickan och precis som du inte kan stänga av ditt ex på ett ögonblick kan du ju inte stänga av den delen av dig själv så enkelt… Kram på dig!

  2. tinselflickan skriver:

    Precis! Det var faktiskt lite jobbigt. För jag insåg att jag antagligen aldrig kommer att få göra så där. Och så såg man hur lyckliga alla blev.

  3. Pia skriver:

    Jag tror inte att en sorg försvinner bara för man lär sig leva med den, hantera den och acceptera att livet kanske tog en annan vändning som blev bra den också. Det är ju inte som att man kan göra en längtan ogjord.

    Kram!

  4. Pinnen skriver:

    Det är så himla typiskt också att de där sakerna ramlar på en när man inte är förberedd. När man sitter där trygg och slötittar på nåt onödigt program. Det gör man ju bara för att trivas. Och så en attack mot mellangärdet. Jag känner igen det.

  5. Flitiga Flisan skriver:

    Då var vi två kan jag säga.
    Jag tycker inte om de segmenten. De kommer lite då och då.
    Jag blir alldels paralyserad och bara känner smärta och blir för varje gång mer och mer övertygad om att jag själv aldrig kommer att få kunna göra våra föräldrar så lyckliga.

    Så jag förstår vad du går igenom

  6. Annika skriver:

    I fredags stod jag framför tidningshyllan på Ica, skulle se om det fanns nåt man kunde fördriva helgen med. Fast istället för att hitta det jag letade efter såg jag bara alla graviditets-specialtidningar och från att ha varit på hyfsat uppåt fredagshumör blev jag bara ledsen när jag insåg att jag hade velat kunna köpa en sån där tidning. Knäppt.

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

