Tinselflickans arkiv

Bloggparty

Lista 5 bloggare som du gärna skulle träffa IRL och varför. Nämn inte nån som du redan träffat.

Utmaning från Kapybaran. Klart jag hoppar på den! Tyvärr blir det lite upprepning av hennes svar. Men så är livet. Dessutom kommer jag inte hålla mig till fem. Det går bara inte.
Anna. Därför att det känns som om jag redan känner henne.

Erica. Lite samma. Vi känner varandra redan, nästan.

Isidor. Jag tror vi skulle ha intressanta samtal om det mesta. Och så är jag nyfiken som fanken på hur Lillkatten ser ut.

Kapybaran. För att hon är så himla skön.

Kattmamman. Vi har följt varandra sedan urminnes tider, tror vi började blogga ungefär samtidigt. Jag har pratat med henne i telefon men aldrig träffat henne. Vilket jag väldigt gärna vill. Se ovan, dessutom.

Lillawi. Olyckssystrar. Eller nåt. Vi har, som en del andra tjejer här på listan, en del gemensamt. (Håller tummarna för dig, tjejen!)

Lillsyrran. Vi har bloggat ungefär lika länge. Och har följt varandra sedan dess. Utan att någonsin ses.

Mikebike. För jag gillar hans ilska. Och tycker han är fantastiskt rolig. Träffsäker. Även när han skriver om mig.
SANDRA. Hon är så jäkla skön!

Storken. För vi har så himla mycket gemensamt!

Tingeling. För språkets skull. Och våra gemensamma erfarenheter.

So peeps, vad säger ni? Dricka några drinkar och svänga våra lurviga?

Postat i:Livet, Meta, Utmaningar

No Responses Yet

  1. SANDRA skriver:

    Drinkar tycker vi om. Svänga lurviga tycker vi om.
    Deal.

  2. Isidor skriver:

    Jag är smickrad!
    Jag ser väldigt mycket fram emot att få träffa dig när du kommer till stan.

    Med en Lillkatt är det lite småklurigt att sno ihop drinkar och svängande av lurvigt, men vi kan nog bjuda på en whisky här!

  3. mikebike skriver:

    smickrande tinsel. men du när skrev jag om dig?

  4. Tingeling skriver:

    Oh yeeees, anytime! 🙂

    Tack för berömmet! Kram.

  5. storkenflyger skriver:

    Nu fick den gode blogfrossan nått att bita i…. 🙂

    Även jag smickrad att nämnas. Jag säger inte nej därtill MEN är du inte rädd att de bloggvänner du följt med glädje, respekt och nyfikenhet ska visa sig vara riktiga tråkon i verkligheten? Själv har jag en släng av den nojan. Troligen är jag skadad efter några år i internetdejtingbranchen. (= Höga förväntningar på nätet – platt fall irl…)

  6. tinselflickan skriver:

    Storken: Nope. Jag har bara bra erfarenheter av att träffa folk via nätet, speciellt när det är såna som man har något gemensamt med. Fem av mina närmaste vänner har jag träffat via Styvmorsviolen, till exempel. Jag har iofs aldrig dejtat via nätet – tror att det är lite annorlunda när det handlar om vänskap och inte ett eventuellt förhållande. Inte lika höga förväntningar liksom.

  7. Isidor skriver:

    Storken verkar ha haft otur. Jag träffade en Kattmamma på nätet, och se så bra det blev!

  8. lillawi skriver:

    Jag är självklart på. Ska bara vara överstimulerad klart först. Med tanke på att jag är olyckssyster går detta försök också åt h-e så snart är jag drinkbar igen.

    lillawi

  9. lillsyrran skriver:

    Jag tror man kan känna av ganska bra vad det är för filur bakom en blogg, iaf. om man följt den ett tag.
    Det är min erfarenhet.
    Fö. smickrad över att vara med på din lista Tinsel, eftersom du är en av de bloggare som jag skulle vilja träffa i verkligheten.

  10. tinselflickan skriver:

    Lillawi: Inte fasen ska det gå åt H-e. Jag har lämnat olyckssysterssällskapet vilket torde betyda att det även är dags för dig att lämna. Du med bäbis, jag utan. Jag kan fixa jättegoda alkofria drinkar åt dig! 🙂

  11. lillawi skriver:

    På tal om drinkar. Den enda gången en graviditet gått hela vägen för mig (nej, det är inga fel på ungen, det borde jag ha märkt såhär 7 år senare) krökade jag (i ovetskap naturligtvis) hela veckan innan testdagen i Gran Canarias svenskträsk San Agustín. Vad fan betyder det? 😉

    Oavsett, jag träffs gärna. Jag är titt som tätt i din nya hemmastad (akta dig för att kalla den för förort, det fatala misstaget gjorde jag nån gång, hoho) och ser fram emot att träff dej Tinsel.

    lillawi

  12. Anna skriver:

    I´m in!
    Men vi snackar två kvällar här. En kväll för drinkar och lurviga. En kväll för rödvin och djupa diskussioner all night long.

  13. Tingelings blogg skriver:

    […] 1, 2008 vid 7:31 pm (Okategoriserade) Jag läser Kapybarans  och Tinsels inlägg om IRL-dates och blir spritta-i-benen-ivrig. Jag tittar redan i min kalender och […]

  14. […] 1, 2008 vid 7:31 pm (Okategoriserade) Jag läser Kapybarans  och Tinsels inlägg om IRL-dates och blir spritta-i-benen-ivrig. Jag tittar redan i min kalender och […]

Kommentera

Besökare

  • 142,648 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

