Tinselflickans arkiv

Veckans bakverk, anyone?

I dag har jag fått tillfälle att prova in min nya menskopp storlek mindre.

Hade ju problem med att den förra läckte, den är till för kvinnor över 30 samt sådana som fött barn. Nu är jag visserligen över trettio men inte så fasligt mycket och inte heller har jag fött några barn så jag beställde en modell mindre i tron att det skulle fungera bättre (recension kommer).

Döm om min förvåning när jag kollade in den och upptäckte dels en sirlig logga inpräntad i silikonet men även lite mått. Milliliter och oz. Med streck och allt. Halvfullt är ett visst mått, helfullt ett annat.

Ursäkta mig – men vad ska det vara bra för? Jag har väl inte tänkt baka med eländet heller.

Postat i:FET och IVF

No Responses Yet

  1. Anna skriver:

    Men det finns en hel del schyssta häxrecept där mensblod ingår så det är ju praktiskt att slippa grisa ner sina vanliga hushållsmått med mensblod. Här har du ett recept på kärlekskakor med menstruationsblod: 1 fingerborg menstruationsblod, 1 rågad näve finfördelad nyplockad mynta, 3 dl råsocker, 250 g mjöl, 4 dl vetemjöl. Sen vet jag inte om måttet fingerborg står utskrivet på menskoppen ; )
    Till kakorna, som gräddas i 175 grader i c:a 15 minuter serverar du vin eller kaffe i vilket du hällt några droppar menstruationsblod. Kan det vara en häxa som uppfunnit menskoppen för att lättare kunna samla det magiska blodet? Det skulle ju förklara måttangivelserna. (Till mitt försvar för er kräsmagade måste jag meddela att receptet inte är påhittat av mig och att Tinsel faktiskt frågade efter veckans bakverk. Det blir väl snarare månadens bakverk iofs.)

  2. Johanna skriver:

    I Häxans handbok av Dannie Druehyld finns det under rubriken ”Att binda sin käresta till sig” ett recept på just: Kärlekskakor med menstruationsblod. *fniss* Säg till om du vill ha receptet.

  3. ToveB skriver:

    Jodå! Det blir så fina järnrika kakor, ser du! 😉

    Har inte heller fattat vitsen med de där måttangivelserna, men kanske finns det än mer besatta människor än vi som vill hålla koll också på hur mycket mens de har när de nu inte blir gravida?

    Ska bli intressant att höra din recension. Jag bytte också till den mindre storleken av ungefär samma anledningar. Tycker dock att piggen irriterar, så den får jag väl klippa av.

  4. Annelie (Lalli) skriver:

    ha ha ha. Ja det kan man ju undra vad måtten skall vara bra för. Uuuhhhhh

  5. skåneanna skriver:

    Ja, det lär ju bli månadens bakverk snarare än veckans, det har ni rätt i, tjejer.

    Stackars Tinsel, VISSTE du vad du frågade efter?!??
    *hahahahaha*

    Ska du inte ta och maila tillverkaren och fråga???
    Svaret publiceras lämpligen här på bloggen
    😛

  6. Cinks skriver:

    …jag tycker faktist att måttet är ganska bra :-O
    Eftersom jag vet ungefär hur mycket jag ska blöda varje gång så kan jag liksom räkna ut hur länge skiten kommer att hålla på. Kontrollfreak eller bara bekväm? Inget vidare på att baka iallfall…

  7. tinselflickan skriver:

    Haha, häxrecept! Det var det värsta.
    Jadu Cinks – det har jag aldrig hört talas om, att man vet ungefär hur mycket man ska blöda. Men det är klart, det borde ju inte variera.

    Recension kommer snart, nu är ju dessutom mensen slut.

  8. Annika skriver:

    Jamen, har du aldrig varit nyfiken på hur mycket mensblod det EGENTLIGEN kommer ut? ;o) Det känns som litervis men så läser man i nån bok att det är en tesked och då undrar man hur det ligger till i själva verket. Kanske därför?

    Apropå att baka kakor så bakade en väninnan kanelbullar på sin bröstmjölk när det flödade över som värst. Fast hon avslöjade inte det förrän alla hade ätit upp bullarna… Kan säga att det var rätt blandade reaktioner. *s*

  9. Cinks skriver:

    FYI…tror till och med att det står i bruksanvisningen till koppen att man blöder mellan 90-120 ml vid en vanlig blödning. För mig verkar det stämma på’t ungefär.

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

