Tinselflickans arkiv

Liten varning

Jag har upptäckt en liten risk för musprutt vid användandet av min menskopp. Troligen för att den är lite för stor.

Muspruttar är inte som vanliga. Man saknar ju helt kontroll över dem. Ändå låter de ungefär likadant. Något jag pinsamt nog fick erfara på jobbet i går.

Numera ställer jag mig upp mycket långsamt och kontrollerat.

Postat i:FET och IVF

No Responses Yet

  1. Tingeling skriver:

    Oh God..
    Precis som jag hade börjat överväga att skaffa mig en menskopp jag också. Men några muspruttar känner jag INTE för att drabbas av..
    Men det kan ju, som du skriver, bero på fel storlek på koppen!?

  2. Tinselflickan skriver:

    Ja det är första gången det händer nu så jag tror inte det är så farligt. Jag ska beställa en mindre storlek – återkommer när jag testat den. Ordentligt. Om några månader alltså. =)

  3. Storkenflyger skriver:

    My god visste att det skulle komma ett bakslag men att det skulle vara av den här kalibern… 🙂

  4. maria skriver:

    Nu dog jag av garv.

  5. Act as if skriver:

    Haha, det är inte så ofta jag brister ut i ett stort gapflabb på din sida (missförstå mig rätt) men nu gjorde jag det 🙂

  6. Anonymous skriver:

    *fniss*
    gud så pinsamt

    /Jenny

  7. crrly skriver:

    Haha! Ja, vad säger man då liksom? ”Det var inte som ni tror, det var… eh…” 😀

  8. ToveB skriver:

    Hehe, muspruttar kan verkligen vara pinsamma vid fel tillfälle. Lyckades med det en gång under en pilatesövning där man skulle ha benen i vädret…

  9. Mischa skriver:

    hej!

    Det här har jag aldrig varit med om… jag har använt menskopp i snart 15 år…. fött 6 barn. varav 5 vaginalt…

    man får se till att vacuumet har ”tagit” ordentligt när man satt in den… och att man har rätt storlek…

    men vad pinsamt… blääää
    hehe tänkte i mitt stilla sinne.. de luktar ju inte iallafall så det kan man ju trösta sig med…

    Ps ingen anledning till att inte skaffa menskopp dock… det braiga med den överväger eventuella blundrar… ;0)

Kommentera

Besökare

  • 142,586 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

