Tinselflickans arkiv

Skräcken växer…

För snart kommer menseländet och jag insåg precis att den brukar komma mitt på dagen eller på förmiddagen.

Vilket innebär att jag måste lära mig menskoppen på jobbet. Ta med den till jobbet och lirka med den där.

Jippi.

Fast det kanske är skitenkelt, vad vet jag?

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Johanna skriver:

    Vad är en menskopp? 😛

  2. Anonymous skriver:

    Du får väl träna lite innan 😉

    Jenny

  3. Lillan skriver:

    Jag vill gärna få en ärlig utvärdering efteråt… Om du är rädd för läckage rekommenderar jag varmt tygbindor från http://www.minimundus.se – jag använde dem för avslaget nu eftersom jag fick sådana hejdlösa eksem av alla jäkla kemikalier som ingår i vanliga bindor när jag hade fått Carl. Helt suveränt!!!

  4. Tinselflickan skriver:

    Jenny: Man ska inte använda den om man inte har mens… Moment 22 liksom.

    Johanna – kolla inlägget som jag länkar till…

    Lillan: Jag lovar, jag ska utvärdera! 🙂

  5. Anonymous skriver:

    klart man kan prova eländet utan att ha mens, det lär ju inte skada, varför skulle den det. men jag är djupt skeptisk. känns som en uppföljare till tampongsvampen. eller en foppatoffel för underlivet. fast jag har frälsta väninnor, men just deras evinnerliga predikningar om menskoppens förträfflighet får mig misstänksam.

  6. Anonymous skriver:

    Hoppas att menskoppen funkar! (även om jag inte kan låta bli att hoppas på mirakel)

    Ville eg bara titta förbi och lämna över en kram:-)

    Agapanthus

    PS Ang HOMETOWN kan vi inte skicka dit alla Göteborgare så att de lär sig något… DS

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

