Tinselflickans arkiv

Tvåsamhet

Nu åker vi bort några dagar, maken och jag.

Det ska bli skönt att komma iväg från gamla invanda mönster, leva ett annat liv tillsammans, även om det bara är en kort tid.

Postat i:Kärleken

No Responses Yet

  1. lacamilla skriver:

    Sitter här med tårar i ögonen, vet inte riktigt vad jag ska skriva. Livet är så grymt! Jag förstår verkligen hur du känner! Har delat många av dina tankar o känslor.

    Jag har nära kompisar som har adopterat (och jag har kompisar som är adopterade). Men för mig var inte det ett alternativ, min längtan var att få ett biologiskt barn (utan någon förklaring/motivering till varför).

    Jag har en bonusdotter som jag älskar otroligt mycket! Samtidigt har jag tyckt att det gjort den ofrivilliga barnlösheten ännu jobbigare. Det blev inte bättre av att vårt problem var ”den manliga faktorn”. Efter alla misslyckade IVF/ISCI-försök funderade jag på hur jag skulle orka gå vidare. Sälja vårt stora fina hus? Skiljas? Flytta till ett annat land? Tankarna bara snurrade.

    Det viktigaste är att du och din man får tid för varandra, att ni hinner prata igenom det här, reda ut känslorna och alla jobbiga tankar. Hitta ett sätt att gå vidare, som passar för er!

    Min man stöttade mig på ett underbart sätt och fick mig att inte fatta några förhastade beslut. Vi bestämde oss för att lägga ner försöken och glädja oss åt allt annat i livet. Sen kan jag inte förklara hur hoppet smög sig tillbaka igen, vilket innebar att vi bestämde oss för ett nytt IVF-försök i alla fall. Och det är jag evigt tacksam för, för oss blev det positivt…

    Ta hand om dig! Var rädd om dig/er! Många stora omsorgsfulla styrkekramar!

  2. Anonymous skriver:

    Mina tårar rinner för dig, varför ska livet vara så orättvist. Känner igen dina tankar men nu slutade det ju annorlunda för mig och jag önskar av hela mitt hjärta att du också skulle få vara där jag är idag.

    Önskar dig allt gott!

    Massor med kramar till dig:-)
    Agapanthus

  3. bono skriver:

    Låter skönt att komma bort ett tag tillsammans, tänka på annat och bara ”vara”.

    Har läst dina senaste inlägg flera gånger och försökt skriva något. Men jag vet inte riktigt vad. Jag tycker att det är skönt att du mår åtminstone lite bättre och jag förstår helt och fullt att du inte orkar med fler IVF:er. Vi gjorde ungefär lika många, 4 IVF och 3 FET, och särskilt de sista behandlingarna mådde vi urdåligt både min man och jag. Hela livet har verkligen kretsat kring IVF och barnlöshet de senaste åren, oavsett om vi varit mitt uppe i en behandling eller väntat på att få göra nästa. Man bryts verkligen ned av att leva så.

    För oss kändes det väldigt rätt att ta steget mot adoption och det gjorde att det kändes ganska lätt att lämna IVF-världen. Men jag respekterar att det inte är rätt val för er. Och jag kan tänka mig att det gör beslutet mycket svårare.

    Vill ge dig en stor kram. Du ska veta att din blogg verkligen har betytt mycket för mig när jag har mått som sämst i vår barnlöshetskamp. Du har verkligen lyckats sätta ord på många av de känslor jag har haft. Och det betyder hur mycket som helst att du skrivit krönikor, artiklar osv.

    Som sagt var – stor kram. Jag kommer att fortsätta läsa din blogg. (Läser den andra också)

  4. Janna skriver:

    Efter att ha läst dina senaste inlägg känner jag mej djupt berörd. Jag önskar det fanns något att säga. Det gör det inte. Jag beundrar din styrka.

    kram

  5. betty2 skriver:

    Vet inte riktigt vad jag skall skriva efter att ha läst dina senaste inlägg, mer än att jag verkligen är ledsen för din skull. 😦

    Hoppas du och maken får en bra resa och att ni kan ta hand om varandra.

    Massor av kramar

  6. Act as if skriver:

    Ja, jag hoppas att ni får en underbar resa tillsammans. Ni behöver bara vara nu, känns det som.
    Vara – ifred.

  7. Anonymous skriver:

    ”Alla dessa dagar som kom och gick -inte visste jag att det var livet” Jag tycker du gör rätt som låter dig själv slippa barnlöshetsträsket på obestämd framtid. Lev nu och njut av dagen!
    En dag kanske du orkar försöka igen, eller så finner du harmoni på andra plan än barn.

    Jag önskar dig all lycka!
    /Helena

  8. Tisalen skriver:

    Har varit på semester…blir ledsen och fylld av emapati…tycker verkligen att livet är orättvist mot dig…mot er.

    Hoppas du snart åtefinner din fulla livsglädje med eller utan fler inplanerad FET eller IVF

    Stor kram och njut av semestern!

  9. crrly skriver:

    Instämmer med Agapanthus! STOR KRAM.

  10. Tinselflickan skriver:

    Lacamilla: Vad bra att få höra er historia! Det kanske blir så för oss – eller inte. Just nu tror jag inte. Kram!

    Agapanthus: Tack söta rara du. Kram!!

    Bono: Tack söta du. Jag kommer fortsätta skriva om barnlöshet i mitt ”vanliga” liv också, tycker det är viktigt att belysa de problem som finns. Stor kram!

    Janna: Jag vet inte om det är styrka. För mig är det överlevnad det handlar om. Men tack. och kram tillbaks.

    Betty2: Äsch. Det kommer bli bra det här. På ett eller annat sätt. Det är jag övertygad om. Jag kommer i alla fall vara en av Sveriges få barnlösa som har hur många tvillingmammakompisar som helst! Bara det… =)

    Act as if: Den var bra. Vi pratade mycket. Kom närmare varandra. Kram!

    Helena: Tack!

    Tisalen: Tack! Det hoppas jag med. Men jag tror faktiskt att det blir så.

    Crrly: Stor kram tillbaks!

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

