Tinselflickans arkiv

Drastiskt?

Jag har avregistrerat mig på Familjeliv.

Kom på – lite för sent – att jag nu inte kan följa vissa av mina vänner där. Irriterande.

Men å andra sidan. Det känns bra. Faktiskt.

Och man kan alltid ångra sig.

Postat i:Livet

No Responses Yet

  1. Storkenflyger skriver:

    Ja lite drastisk är du men jag tror du behöver vara det nu.

    Fuck FL- funderar själv på att lämna den sekten.

  2. Act as if skriver:

    jag tror att du behöver det nu – distans.
    Och jag beundrar dig. Du är stark.

  3. lillasysteryster skriver:

    Jag gillar inte heller FL. Trots att jag lyckats få barn. Det känns ändå konstlat och inte alls äkta.

  4. pinnen skriver:

    Det här är nog egentligen mer en kommentar till ditt förra inlägg: jag förstår så väl att du vill slippa fler ivf:er. Det är ett så konstigt liv, ett så konstigt hopp, ett så ovärdigt sätt att stycka upp sin tid i mens, sprutor, sprejer, lögner (kanske inte för dig som varit öppen med det, men för mig var nog dt något av det värsta).
    Jag och min man skall adoptera, hoppas vi. Och för oss känns det så fanstastiskt, och jag skulle önska att det gjorde det för er också för då – ja, då vore det ju inte så hemskt allting. Men det avgör ju bara ni, och lyckan är inte likadan för alla.
    Jag hoppas att du fortsätter att blogga om du vill, även om du inte vill vara barnlös längre, utan bara du, fast utan barn. Jag vet att jag skulle gilla dig som bara Tinsel rätt och slätt också!
    All lycka till!

  5. Tinselflickan skriver:

    Storkenflyger: Ja, det är skönt att lämna den världen, faktiskt.

    Act as if: Japp, distans. Stark vet jag inte. Alla skriver det men för mig är det bara överlevnad.

    Lillasysteryster: Nej, det är ingen trevlig plats alltid. Men svårt att bli gravid-trådarna är rätt schyssta.

    Pinnen: Ja, ivf-världen är en konstig och konstlad värld. Och jag är glad att slippa den. Och kommer nog att fortsätta blogga som bara Tinsel. Eller ja, det kommer jag absolut att göra. Men kanske mer öppet då. Kram!

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

