Tinselflickans arkiv

Och så har man köpt två gravtest i onödan

För nu blöder jag som en stucken gris.

Allt hopp är som bortblåst.

Och själv är jag tom och bedövad.

Hur fan jag ska klara den här semesterveckan vet jag inte. Bita ihop och bara genomlida.

Som sagt – det blir svårare för varje gång. Varje nederlag blir svårare att bära. Om jag trodde det var hårt att misslyckas första gången var den gången ingenting mot den här. En piss i mississippi. A walk in the park.

Jag var lite lätt övertygad att jag skulle bli gravid nu. Men så är det uppenbarligen inte. Jag ska genomlida ännu en sommar, ännu en födelsedag, utan att ens vara i närheten av gravid.

Fy fan vad livet är orättvist.

Postat i:Barnlöshet, FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Pia skriver:

    Jag lider verkligen med dig (eller snarare med er). Det är hemskt att längta och hoppas och ha ett liv som styrs efter menscykeln.

    Inte för att det hjälper ett endaste dugg egentligen men du har all min medkänsla.

  2. Hemlliz skriver:

    Beklagar verkligen!!

  3. Saring skriver:

    Fruktansvärt orättvist. Fan.

  4. Solkatten skriver:

    Men åh Tinsel vad ledsen jag blir för din skull. Fy fan vad tungt.

    Stor stor kram…

  5. Anna skriver:

    Åh Tinsel…

    Vad ska jag säga…

    KRAM

  6. hermelinen skriver:

    Åh nej Tinsel….. Jag vet knappt vad jag ska skriva men jag tänker på dej och är så ledsen för er skull!

    Många varma kramar

  7. lilla K skriver:

    har smygläst din blogg jättelänge men först nu törs jag säga att jag tänker på er o hoppas.
    är så hemskt ledsen för eran skull.

  8. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Kramar!

  9. Humlan skriver:

    Fy fy fy fan vad taskigt!!
    Skickar pepp- och styrkekramar och hoppas att du trots allt jävelskap kan få en bra semestervecka…

  10. Anonymous skriver:

    Amen neeeej, fy fan.

    Stooor kram

    Jenny

  11. Anonymous skriver:

    Tycker det är hemskt!!! Lider med dig. Du kanske borde kolla om det inte handlar om autoimunitetsfaktorn, d v s om du inte har antikroppar mot trophoblasten eller ngt liknande, som motverkar infästningen. I så fall kan man ta kortisonpreparat och det kan funka bättre nästa gång. GE INTE UPP BARA Kram Michaela

  12. Lillan skriver:

    Åh, Tina – jag vet inte ens vad jag ska skriva – om jag ska skriva att du INTE ska ge upp, eller om jag ska skriva att det kanske är dags att fundera på varifrån i världen ert gemensamma barn ska komma. Jag blir så ledsen av att se dig så här ledsen och vill ju så gärna att du ska få bli mamma! STORA kramar!!!

  13. lilla J skriver:

    Å nej! Jag känner verkligen med dig!

    Jag och min sambo har försökt i 14 månader utan resultat och det är ju bara piss i havet mot ert kämpande! Så förtvivlad som jag känner mig varje gång mensen dyker upp så förstår jag verkligen hur det måste kännas för dig!

    Styrkekramar till dig och din man med hopp om att ni ska orka försöka igen och få er efterlängtade bebbe! Er tur nu!

  14. Maria skriver:

    Jag vet inte vad jag ska säga. Jag vill bara krama om. *kramar*

  15. Hannah skriver:

    Blir så ledsen. Tänker massor på dej/er. Kram Hannah

  16. Kantarellkisse skriver:

    Fan. Vet inte vad mer jag kan säga…

  17. Storkenflyger skriver:

    Lider som fan med dig. Jävla skit. Det finns ingen rättvisa.

    Gud vad ska man skriva…för varje misslyckade försök kommer du närmare försöket som lyckas.

    KRAMAR OM DIG!

  18. maria skriver:

    kramar! följer er kamp.

  19. Anonymous skriver:

    *kramar*

    fan vad orättvist!

  20. Anna skriver:

    Vaknade på morgonen och tänkte direkt på dig, Tina. Undrar hur du mår.

    Kram

  21. betty2 skriver:

    Åh nej… 😦 Så ledsen för din skull. 😦

    Håller med om att det blir värre för varje misslyckande.

    *Bamsekram*

  22. Anonymous skriver:

    Hej
    Det är nog första gången som jag börjar lipa när någon får mens. Jag tycker så jäkla synd om er och tycker verkligen att det borde vara eran tur nu. Livet är verkligen fruktansvärt orättvist i bland. Massor med kramar Lalli

  23. sanna skriver:

    Jag gråter med dig, söta fina gumman.

    Det finns inte ord för hur orättvist det är.

    Önskar jag kunde ge dig en stor varm kram IRL,

    Sanna

  24. Anonymous skriver:

    Kramar om…vet hur det är och lider med dig. Fy fan va livet är orättvist men ge inte upp!

    Kramar/
    Teälskaren
    4 ivf/icsi utan resultat men
    FET efter sommaren…

  25. Salvia skriver:

    NEEEEEEJ!

    Satan.

    Värme. Omtanke. Kramar.

  26. puffan skriver:

    Näääj =(

  27. nylsa skriver:

    Nej vad sorgligt, lider med dig, det är så grymt tungt när det lilla lilla hopp man har helt plötsligt rinner ur en. Orättvist, vidrigt och jobbigt.

    Stor kram

  28. Emma skriver:

    =(

    Så orättvist…

    Massor av kramar från mig.

  29. Arletta skriver:

    Å nej! Inte nu igen! Så ledsen för din skull. Stor stor kram

  30. Anonymous skriver:

    Nej!!
    Många kramar!!
    Åsa från sabg

  31. Grodis skriver:

    F-n också. Jävla helvetes sk-t!
    Usch så ledsen jag blir för din/er skull, Tina. Såna här gånger finner man inte orden… Det finns inte ord tillräckliga som tröstar. Jag tänker massor på dig och hoppas att veckan som kommer trots allt ska bli uthärdlig. Hoppas ni får något tillfälle att rå om varandra bara du o maken.
    Många, många kramar!

  32. Ingunn skriver:

    All min medkänsla och min tankar har du. Obeskrivligt ledsamt!

    Kram

    Ingunn

  33. Anna-Bell skriver:

    Åh vad sorgligt! *Kramar om*
    Anna-Bell

  34. Tess skriver:

    Nej … fy så trist. Det var inte alls detta som skulle hända …

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

