Tinselflickans arkiv

Tjuvtestelände

I går var jag förtvivlad och på eftermiddagen när jag kom hem så testade jag. Helt åt helsicke för tidigt och inte heller på morgonen men bara för att förbereda mig för det minus jag är rädd att jag får.

Och självklart var det helt negativt. Inte tillstymmelse till streck.

Sen i morse gjorde jag ett digitalt test. Också det negativt. Efter typ tre sekunder dessutom.

Jag vet att det egentligen är alldeles för tidigt att testa men det är mest för min egen sinnesros skull. Få det inpräntat på näthinnan. Om ifall att. Om ifall att det nu skulle bli negativt nästa gång jag testar, då det egentligen bör vara dags. Läge att få ett svar som är säkert.

Jag är väldigt rädd för vad som ska hända med mig om det blir negativt på riktigt. Om syndafloden kommer i helgen. För jag tror inte att jag kommer att må bra.

Men jag försöker att inte ta ut sorgen i förskott utan faktiskt njuta av den här tiden. Det är bara jävligt, jävligt svårt.

Postat i:FET och IVF,

27 Responses

  1. Kapybaran skriver:

    Har slut på kloka ord, men knycker sarings: hejar som tusan på dig och äggen! Inte tyckasyndom-igt, inte huvudetpåsned-igt, utan bara rent och oförfalskat: HEJA!

    Mängder av kramar!

  2. Hoppfulan skriver:

    Tröst och åter tröst, hopp och åter hopp – framtiden är lång!
    Stor kram från Hoppfullan

  3. Erica skriver:

    Jag hakar på! KOM IGEN NURÅ FÖRHELSIKE!!!! KOM IGEN!!!!!!! HEJJAHEJJA!!!!

  4. Grodis skriver:

    För tidigt. Som du själv sa.
    Nu är det slutspurten och jag kastar in en stooooor hög med styrkekramar och ett lass med extra många tummar, tassar, tår… ja, allt som kan tänkas hjälpa!

    Heja, heja, heja små embryon!
    Fäst, väx, fäst, väx, fäst, väx!!

  5. Anonymous skriver:

    Vad är du på för dag i dag?? 12 eftern Äl eller nåt?? Hoppas på + i alla fall. Med ett vanligt test kan man ju se ljusa streck…vet ej hur känsliga de digitala är???

    Hoppas hoppas Jenny

  6. Ingunn skriver:

    Inte riktigt vad jag ville läsa….men som du själv skriver, för tidigt!
    Fortsätter hoppas…..

    🙂

  7. DinaH skriver:

    En dag i taget…
    Tänker på dig!
    Kramar

  8. Tingeling skriver:

    Nej men fan också. Skräp med tjuvtester. Men jag förstår dig.

    Hoppet är inte ute än, absolut inte!
    Det är själva fanskapet om ni inte lyckas nu.

    Kämpa på!!

  9. moe skriver:

    Åhhhh, dumma graviditetstester. De är så förretliga, lockande, nästan förföriska. Oemotståndliga. Och satans dyra. :/

    Men era små embryos har inte hunnit med att producera hormon för att visa att de finns där inne ännu. Men snart så, så MÅSTE det bli!! *basta*

    Kramar om och hejjar på under slutspurten av den evigehetslånga väntan på svar.

  10. Anonymous skriver:

    En liten tröst i detta kanske är att tänka på att OM du hade testat så här snabbt efter en ”vanlig” befruktning så hade det inte heller visat positivt…. (försöker trösta även om egna erfarenheter saknas)

    Kramar Malin/Hstd

  11. Tisalen skriver:

    Tänker på dig!
    Känner med dig!
    Hoppas med dig!

  12. Salvia skriver:

    Kram.

  13. Pia skriver:

    Jag vet inte vad jag ska säga. Jag hade alldeles säkert gjort som du och liksom hoppats på ett tidigt mirakelplus för att få frid i själen.

    Men det är inte kört alls. Det är bara för tidigt.

  14. Janna skriver:

    Jag säger bara en sak. Jävla helvetes elände!!

  15. hannah30 skriver:

    Slänger in en stor kram från mej.

  16. millan76 skriver:

    Bläää. Men kram. Och hopp. Och kram igen!

  17. sanna skriver:

    Jag vet inte om det är till någon tröst, men jag har testat negativt tidigt i två av mina graviditeter. Med Mandy visste jag inte om det var ett svagt plus eller inte… Och jag testade när det var dags.

    Hoppas hoppas hoppas.

    KRAM!

  18. Anna skriver:

    Åååhhhh Tinsel…
    Det ska lyckas, det bara SKA

    Drösvis med kramar

  19. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Inga fler minus för dig nu. Du har fått se alldeles för många!

    Många, många tankar till er!

  20. Helga skriver:

    Tinselflickan,
    Jag hör inte till dem som läser din blogg regelbundet, bara ibland. Idag var det via Salvia jag hittade hit. Anledningen är inte att jag inte tycker den är bra, för det tycker jag. Det är för att jag vet så jävla väl vad du går igenom, och jag vill aldrigaldrig mer uppleva det igen.

    Det jag vill säga idag är att hur det än går den här gången, så kommer du att komma ut på andra sidan en dag. Jag lovar, för jag har själv varit där. Hur vägen ser ut och hur långt det är dit vet jag inte, men jag hoppas att det är snart.

    Varma kramar,
    Helga

  21. Göteborgskan skriver:

    Ge inte upp, Tinsel!
    Det var nog för tidigt att testa nu. Testerna är ju inte pålitliga innan uppsatt datum.
    Jag håller tummarna för dig tillsammans med alla andra. Förstår att ovissheten är jättejobbig! Ibland hade det varit skönt att kunna lägga sig och sova en vecka eller snabbspola tills man vet.
    ((Kram))

  22. Betty2 skriver:

    Usch jag vet precis hur j-a jobbigt det är. 😦 (Inte tjuvtest kanske, men ruvandet och ovissheten.) Håller tummarna stenhårt för dig och hoppas på ett stort fint + när det är dags för ett ”riktigt” test.

    Massor av kramar!

  23. En Södertäljebos Liv II skriver:

    Håller tummen för dig!!

  24. Anonymous skriver:

    Ägget fäster ju på dag 3-6 och det har omöjligt börjat produceras gravidhormoner redan. Ditt test stämmer inte så det så!

    Teälskaren

  25. Emma skriver:

    1000 kramar till dig och en massa hållna tummar för att det var det sista minuset du behöver se på väldigt länge…

  26. Tinselflickan skriver:

    Tack alla söta rara för peppande och hejande och allt det där. Det är riktigt uppskattat ska ni veta!

    Stor puss i pannan på er alla! Kollektivt och samtidigt.

  27. inger skriver:

    stämmer in i ”förtidigtkören” och hejjar som bara den…

    håller alla tummar

    kram!

Kommentera

Besökare

  • 142,557 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

