Tinselflickans arkiv

Nästa humördipp

Jag brukar må illa före mens. Så jag ska inte inbilla mig nåt. Och molvärken är borta.

I dag känner jag mig lite bakis men det beror på att jag åt en fyrarättersmiddag med tillhörande vinpaket i går (lyxigt som fan, faktiskt en jobbgrej) och sov ganska dåligt efteråt.

Och hoppet börjar dala lite.

Jobbigast är det att maken är bortrest, han sitter i ett regnigt tält nånstans och har inte en endaste gång frågat efter hur jag mår och vad som händer. Jag fattar att han har annat att tänka på men ändå. Vill inte genomlida denna pärs själv.

Som tur är har jag schyssta arbetskamrater och anställda som peppar och håller tummar och frågar. Och i morgon ska jag äta lunch med M.

Men ärligt – om jag inte är gravid nu kommer jag nog att bryta ihop. Det blir svårare att klara för varje gång.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Tisalen skriver:

    Tänker på dig!
    Håller tummarna!
    Hoppas!

    Kram
    Tisalen

  2. Tess skriver:

    Tänker på dig massor och hoppas så in i bara attan. Den här tiden är den allra tyngsta, på ett sätt. Man pendlar upp och ner som en jojo hela tiden och vet inte vad man ska tro.

    Det ska bara ha lyckats, så är det. Jag hoppas så jag spricker snart.

  3. Diana skriver:

    Heja, heja, snart är vi inne i juli! *håller tummarna för allt jag är värd*

  4. Saring skriver:

    Jag förstår det, Tinsel. Hejjar dock fortsatt på ett glatt och frejdigt vis! Du vet sådär positivt och bekymmerslöst som när man precis just har börjat försöka. Inga huvuden på sned, inga tycksyndomblickar; bara glatt och vimpligt *hejjahejja små blastobäjbisar!!* Du förstår va?

    KRAMKRAMKRAMKRAAAAAM
    Fästochväxfästochväxfästochväx!!!

  5. Anonymous skriver:

    Hoppas att du lyckas!!! Jag är i liknande situation och ska testa 2.7. men tänker tjuvtesta redan i helgen, orkar inte vänta. Har ocksa molvärk som innan mens,pendlande humör och ..ja, känns som jag blir galen snart. Kram Michaela

  6. Salvia skriver:

    Kram.

    Kram.

    Kram.

    Heja, heja, heja eskimåerna!

    Mer kram.

  7. sanna skriver:

    Det måste kännas fruktansvärt att pendla mellan hopp och förtvivlan, som du gör nu.

    Jag önskar så innerligt att du ska plussa så det ryker om det nästa vecka.

    Tänker på dig jättemycket.

    Kram!

  8. Tingeling skriver:

    Fy f-n säger jag för den där tiden. Det är inget mindre än psykisk terror. Och det finns inget man kan göra för att undvika analyserna och grubblerierna. Håll ut, vännen! Med en så stor back-up styrka bakom dig SKA det lyckas!!

  9. DinaH skriver:

    Visserligen kan vi inte ersätta maken men ‘själv’ är du inte!

    KRAMAR

  10. Lillie d'amour skriver:

    Nej inte tänka negativt.
    Män är inte som oss. Jag har möte med en läkare i dag, ett viktigt möte och V har inte ens frâgat HUR jag känner mig inför mötet, han tar förgivet att om jag inte grâter öppet sâ är det ingen fara.
    Jag tror pâ dig allvarligt! Det är som du tänker!
    Ha en fin dag och njut av dagen och bakfyllan! 😉
    Jenny

  11. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Åhhh vad jag hoppas!

    Det är tortyr att bara vänta, och att inget kunna göra.

    Kramar

  12. Anna skriver:

    Tänker på dig!
    Det SKA gå. SKA SKA SKA
    heja, heja, heja

  13. Tilda skriver:

    Jag vet att det kanske bara är dumt att påpeka men jag hade molvärk 2 dagar när ägget fäste och sedan kände jag mig som vanligt fram till test. Jag tror inte du ska misströsta för att molvärken försvunnit. Och JAG HÅLLER TUMMAR OCH TÅR OCH ALLT SOM FINNS NU!!!!!! Kram

  14. Längtan skriver:

    Det är så spännande…! Jag kikar in hos dig flera gånger om dan och följer med vad som händer. Jag önskar sååååå att ni ska lyckas!!!

    *heja heja heja*

  15. Milla skriver:

    Håller med om att det är spännande, håller tummarna för er och att allt har gått väl denna gång! Är inne och kollar flera gånger varje dag om du har skrivit något nytt!

    /Milla

  16. Storkenflyger skriver:

    Tänker på dig som fan nu. Bara så du vet.

    HEJA. Det måste gå. Det ska gå. Det kommer att gå.

  17. Ingunn skriver:

    Spännande, jovisst. Men jag är gärna utan denna spänning i framtiden vad gäller dig, Tinsel!

    Tänker på dig och hoppas!

    Kram, Ingunn

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

