Tinselflickans arkiv

Glad midsommar!

Det spöregnar och just nu ser det ut som om det blir en kylig men gemytlig midsommar för vår del, när vi väl kommer fram dit vi ska.

Jag har löst alkoholproblemet genom att köpa en flaska skumpa som jag kommer att dricka av återhållsamt hela eftermiddagen och kvällen. Någon mer sprit blir det inte. Men däremot mängder med vatten. Jag tror ju på devisen att leva som vanligt, och det blir mycket lättare att genomlida midsommarfirandet om man har något litet alkoholhaltigt i glaset. Vill bli besparad jobbiga frågor.

I alla fall:

Hoppas att ni alla får en riktigt bra midsommar!

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Astillbe (Busan) skriver:

    Önskar dig en trevlig midsommar, hoppas att regnet kommer att hålla upp under eftermiddagen!

    Håller tummarna för dina eskimåer.

    Kramar

  2. Lillie d'amour skriver:

    Glad midsommar gumman!
    Här i Frankrike spöregnar det ocksâ och jag har absolut INGEN midsommar känsla.
    Gud vad folk Är nyfikna av sig! Det bästa är nog att gâ pâ som vanligt och inte tänka för mycket.
    Jag hâller tummarna pâ att eskimâerna fâr en fin och lugn midsommar ocksâ, vilken bra början för tvâ smâ pärlor, en midsommarafton och en skön sommar.
    Glad midsommar
    Jenny

  3. Hemlliz skriver:

    Glad midsommar!!

  4. Hannah(30) skriver:

    Detsamma! Glad midsommar:-)

  5. hermelinen skriver:

    Hoppas du hade en trevlig midsommarafton och att champagnen var god! Alkohol utvidgar blodkärlen och ökar blodgenomströmningen vilket bara kan vara bra när vill att ens livmoderslemhinna ska bli extra välkomnande för små eskimåer! 🙂

    kramar

  6. ylwa skriver:

    Jag tror inte alkohol påverkar fostret under första dagarna.. Jag fortsätter hålla tummarna för dig och eskimåerna! Hoppas ni hade en härlig midsommar! 🙂

  7. Tinselflickan skriver:

    Hej hej!

    Alkohol påverkar inte fostret så tidigt i en graviditet, men jag är noga med att inte dricka för mycket när jag ruvar för jag vill inte sumpa våra chanser öht.

    I övrigt – tack alla för lyckönskningarn och tummar. Vi hade jättetrevligt men jag har sovit som en kratta. Så blir det med hårt golv och liggunderlag. Även om den var uppblåsbar.

  8. nylsa skriver:

    Tack för tummarna! Håller mina hårt för dina små eskimåer.

    Tror inte heller att lite alkohol så tidigt är farligt, men håller med om att det känns tryggast att ta det hyfsat lugnt ändå.

  9. nylsa skriver:

    oj, hade för bråttom, menade styrkekramen så klart. kram och lycka till!

Kommentera

Besökare

  • 142,557 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

