Tinselflickans arkiv

Ruvardag fyra

Eller tre, beroende på hur man räknar.

Jag tycker uttrycket ruva är extremt bra för det jag håller på med. Jag ruvar på två små eskimåer. Två små nerfrusna embryon som tinades upp och placerades i min nyligen akupunkterade livmoder. Ja, punkterad blev den inte men sist jag var där var hon väldigt koncentrerad på livmodern. Vilket bara kan vara bra.

I alla fall så har dagarna bara flugit förbi. Förra gången jag ruvade var det hemskt från dag ett, minns jag. Den här gången händer det faktiskt att jag glömmer vad som kanske pågår i min mage.

Jag tror det beror på den långa pausen som vi hade, då en massa annat fick ta plats och fortfarande gör det. Tidigare när vi hållit på med olika behandlingar har vi varit inne i processen på ett annat sätt och dagarna har bara krupit förbi.

Ändå tänker både jag och maken väldigt mycket på eskimåerna. Vad de gör, om de växer eller om bara en av dem växer. Det går liksom inte att undvika. Ibland tänker vi glada tankar – eller ja, maken gör det ju jämt, det är bara jag som då och då misströster.

Väx, mina små bäbisar, väx. Väx och bli stora. Borra in er i livmodern och hämta näring från mig. Jag är beredd på att ta emot er. Jag vill inget hellre. Så väx nu.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Erica skriver:

    Ja gör det, snälla, snälla Eskimåer. Ni hade gjort många människor så fantastiskt lyckliga. FästFest!!!

  2. Anonymous skriver:

    jag ansluter med megafon: väx fast väx fast små gryn, väx fast och bli stora, det kommer bli en underbar resa så väx fast och håll i er 🙂

    Jenny

  3. Maria skriver:

    Väx ni söta små ägg och haka fast er ordentligt i Tinselflickan. Hon och hennes man är värda det;)

  4. Anonymous skriver:

    ”Stanna och väx stanna och väx”…rabbla mantrat om och om igen…har hört att det är bra…

    /Teälskaren

  5. Anonymous skriver:

    Tinselflickan kommer att bli världens bästa mamma till er 2 eskimåer så väx fast och stanna kvar i sisådär en 9 månader!
    Kram Agapanthus

  6. Koddan skriver:

    Komi gen nu små eskimåer … väx!!!

    Håller alla tummar å tår för er!

    //Annika

  7. Anonymous skriver:

    Önskar att min man var lika engagerad och förväntansfull som din! Jag vill bara att han ska känna, prata, gosa med min mage (såsom jag själv gör) men han är helt ointresserad (gravid i v.22). Önskar er all lycka och hoppas att ni snart får det barn ni längtar efter! Kramar

  8. Hanna skriver:

    det är med tårar i ögonen som jag dagligen läser dn blogg, jag kan inte föreställa mig (och det har du väl hört tusen gånger innan) hur det måste kännas. det är ju så självklart för alla att man kan/ska skaffa barn när man känner för det. även fast det inte alltid är så lätt.

    jag hoppas verkligen verkligen verkligen att det växer så det knakar just nu! ingen annan blogg intresserar mig mer just nu! lycka till!

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

