Tinselflickans arkiv

De första tvivlen

De senaste nätterna har jag sovit dåligt. Känner mig trött. Och givetvis börjar jag oroa mig. Tänk om…

Jag vill inte ens skriva det.

Jag kan inte hjälpa det. Jag är en pessimist i grunden.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Styrkekramar i massor!
    Agapanthus

  2. lillasysteryster skriver:

    Fast man blir ju sjukt trött när man är gravid. Och inte kan man sova på nätterna heller. Så vem vet? Det kan ju vara ett positivt symtom!! *försöker peppa*

  3. Saring skriver:

    *Styrkastyrkastyyyrka* Stå ut. Visualisera målet. Stå ut.

    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

  4. Lillie d'amour skriver:

    Du mâste tänka positivt! Jag vet att det är lättare sagt än gjort!
    Men försök.
    Du skall se att det gâr vägen!
    Hormonerna kanske gör sâ att du sover dâligt *peppar positivt*

  5. DinaH skriver:

    Tänker tänker tänker på dig!

  6. Tingeling skriver:

    Det är klart att du är pessimist!! Hur skulle man kunna vara något annat med en sån historia? Kämpa inte med samvetskval för att du känner dig negativ tidvis, försök inte tvinga dig att tänka positivt – det ger dig bara skuldkänslor om du inte lyckas.
    Det spelar absolut ingen roll hur du känner eller tänker, om de ska stanna så gör de det, annars inte.
    Det enda man kan göra är hoppas! Och försöka leva medan man väntar. Kram!

  7. Sara skriver:

    Näj näj näj! Tänk vackra saker! Tänk positiva saker! Det SKA gå den här gången. Så det så!

  8. Humlan skriver:

    Förstår dig och vet att det är så fruktansvärt svårt att hålla de negativa tankarna tillbaka.
    Tingeling skriver så bra, precis så är det!
    Ta dag för dag, se på vackra saker, ta hand om dig och familjen.
    ~Kram~

  9. Pia skriver:

    Vad du än är så inte är du en pessimist. Du är en människa med en enorm förmåga att se saker positivt. Men även en i grunden positiv människa orkar ju inte vara positiv hela tiden och under press. Det vore ju helt omänskligt att begära.

  10. Tess skriver:

    Försök att bara ta alla känslor och kroppsliga yttringar som dom kommer. Allt du känner kan betyda vad som helst, det lär man sig ju efter ett tag i den här cirkusen. Andas djupt, ta hand om dig och må så bra det bara går så kommer den dagen då du verkligen vet, snart.

    Tänker på dig.

  11. Storkenflyger skriver:

    Full förståelse för din pessimism men ändå Tinsel, det kan mycket mycket väl vara så att du är gravid. Det VET du. Kämpa, håll ut. Jag tror på dig!

  12. MOE skriver:

    Jag håller tummarna för er och önskar av hela mitt hjärta att de små liven stannar kvar inne i magen!!

    Skickar öven en bunt styrkekramar inför midsommar!!

  13. Åsa skriver:

    Hoppas hoppas!! Vill absolut inte skriva något dumt men jag vill hoppas för din skull!

    Åsa från sabg

  14. sanna skriver:

    Jag vet att du brukar kalla dig pessimist, men jag tycker inte att du är det! Tvärtom.

    Och att du sover illa eller inget kan mycket väl vara skitbra tecken på att det händer något därinne.

    Bamsekram!

  15. Anonymous skriver:

    NU ska det bara gå…som sagt titta på vackra saker, tänk vackra tankar…tänk inget annat än att det SKA gå! Håller mina tummar hårt…

    Från en som kämpar själv/Teälskaren på FL

  16. Göteborgskan skriver:

    Skickar massor med styrka och positiva tankar! *schwoooooooosch*
    Det SKA gå!

    Ha en skön midsommar!
    Kram

  17. Tudorienne skriver:

    Tänker på dig och är optimist i ditt ställe, även om du inte känner mig.

  18. Tinselflickan skriver:

    Tack alla snälla som hoppas åt mig även när jag själv tappar hoppet.

    Det är så mycket lättare att bära bördan när den är delad.

    Tack.

Kommentera

Besökare

  • 142,557 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

