Tinselflickans arkiv

Pappa

Min man är finast i världen.

Han går omkring och pratar om tvillingarna som om de redan vore ett faktum. Han kallar mig för mamma i sms. Han blåser på min mage och talar om för de små embryona att de ska växa.

Han tittar på mig med hopp och sorg i ögonen och säger Nu får det fungera, nu får det bli nåt.

Jag hoppas att jag snart får berätta för honom att han ska bli pappa igen.

Det skulle vara så fantastiskt.

Postat i:FET och IVF, Kärleken,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Ååååå får tårar i ögena *snyft*, så fin han är. Snart så tror jag att du kommer få berätta…håller tummarna stenhårt för det.

    /Jenny

  2. Pia skriver:

    Hej!
    Hittade hit från tjejblog och håller alla tummar och tår jag har!!

    Stor Kram!

  3. Grodis skriver:

    *Får tårar i ögonen och ståpäls över hela kroppen*

    Åh, Tinsel vad jag hoppas och ber för att det ska bli så! Om du visste…

    *kniper tummar o tår krampaktigt*

  4. Lillie d'amour skriver:

    Târar i ögonen.

    Jag var förvânad förra âret över hur mânga jag fick stöd av när jag var sjuk, oftast är det i de tillfällena som man verkligen känner stödet.
    Lât dig bäras av stödet och jag hoppas vekligen att det blir tvillingar.

  5. Puffan skriver:

    Ååååh vad ni förtjänar det här, båda två. Håller tummar och tår naturligtvis. Nu borde det väl ändå vara er tur. Jag känner på mig att det är så, eftersom du fick tillbaka dina små i magen på min födelsedag 😀

  6. Ching-ching skriver:

    Först vill jag säga stooort grattis och lycka till!!!
    Proppar bredbandet fullt med energi och hopp. Nu bara måste livslyckan stå er bi (annars ska den få med mig att göra)
    Vilken underbar man du har o vad fint att ni får så mycket stöd av alla.Tänk på att det är för att ni är fantastiska själva-det man ger kommer alltid tillbaka till en.
    Än en gång-njut av känslan och lycka till!!
    Kramar!

  7. Anonymous skriver:

    Håller tummarna för att det är din gång denna gången!!!
    Kram Agapanthus

  8. Tingeling skriver:

    Ryser när jag läser och känner igen varje ord.
    Just det att få säga ”du ska bli pappa” till sin världens finaste man, känns ibland som det man allra mest längtar efter.
    HOPPAS det blir verklighet!

  9. lilla J skriver:

    Hej Tinsel!

    Vi är med i samma tråd på FL och nu hittade jag dig här genom Pipperoni!

    Håller tummar och tår för att det ska funka denna gång och ni ska uppnå er bebisdröm!!

    Kramar

  10. Carnesir skriver:

    Håller tummarna så hårt för att ni ska lyckas den här gången. Ni är såååååååååååååååå värda det!!!!

    Tänk vad coolt att det faktiskt kan bli två knoddar på en gång!

    Kram kram

  11. drutten skriver:

    Tänk att det kan bo så mycket känslor i ett enda ord: Pappa.

    Och att det kanske bor två stycken i Mamma…..

    *Tårar och ståpäls*

  12. KvinnaFruMamma skriver:

    Håller tummar och tår för er.
    Nu SKA det bli +++++++++++++++++++ på stickan.

    kramis

  13. Jamis skriver:

    Som så många andra:

    Ögonen fylls med tårar.

    Du SKA få säga till din man att han ska bli PAPPA!

    Kram!

  14. Lillan skriver:

    Du har en så romantisk man! Min käre Pasqui har mer tacklat våra IVF:er med humor, vilket ibland känts lite jobbigt, men samtidigt vet jag att det är hans sätt att hantera jobbigheter, så jag får överleva det 😉

    Jag hoppas så innerligt att jag ska få ett sms om två veckor som säger att det äntligen är ett eller två miniglitter på väg! De största kramar du kan tänka dig! //Lillan

  15. lisa skriver:

    Har inte skrivit hos dig på länge tyvärr, men du ska veta att här hålls oxå alla tummar och tår som går att hålla utan att man ramlar omkull.

  16. Saring skriver:

    Bästaste midsommaren tillönskar jag eder i edert välsignade tillstånd. Edert så innerligt välsignade tillstånd.
    KRAM

  17. Sara skriver:

    Heja tvillngarna, väx väx!

  18. Åsa från sagb skriver:

    Hoppas hoppas det vore så underbart!!!

  19. aussiekicki skriver:

    Våra tvillingpojkar är 3 ½ år nu, vad tiden går.. När jag gick hem från återförandet, den där fantastiska februaridagen 2003, så lyste solen på min mage och värmde. Och jag bara visste att NU, äntligen, efter alla sorger och bedrövelser, hade det gått vägen. Varmt lycka till! Jag håller tummarna!

  20. Anonymous skriver:

    Åh… här hålls också tummar och tår! Nu är det verkligen er tur!
    Det var länge sedan jag skrev nåt här, men jag läser o tänker på dig!!!

    Massa kramar!
    LillAnn/Anna

  21. Dagmara skriver:

    Vill bara säga att jag är också med är. Håller tummar och smittar:)
    Lysna på M., titta på vakra saker det funkar!
    Kram

  22. Tinselflickan skriver:

    Åh vad ni är söta och rara! Ja, visst är han fin? Det är ju därför vi håller ihop. Och vill göra detta tillsammans.

    Varje dag säger han att han vill det här. Att det ska bli bäbisar. I går sa han att ju längre tid det går, desto mer vill han det.

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

