Tinselflickans arkiv

Back on track

Nu är det två små embryon som sitter fastborrade i min livmoder. Hoppas jag.

I alla fall blev de ditsatta i dag.

Två tinades, och två klarade sig. Helt perfekt!

Och så hade vi roligt vid återföringen. Det var bara vi som skulle få tillbaks nåt, så vi fick ett helt rum till oss själva. Flamsade och tog bilder (fast maken fick inte ta in kameran till op-rummet, till hans stora förtret) och det hela var över på typ en kvart.

Fick snälle norske läkaren som fick mig att skratta hela tiden. Lite skönt avslut – han var den första läkaren vi träffade på SU.

Så. Tumhållning på, tack. Så ska jag gå omkring och titta på vackra saker och tänka vackra tankar.

Om bäbisar.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Tingeling skriver:

    Nuu jää*lar!! Är det er tur!
    Så det så.

  2. Grodis skriver:

    Härligt tjejen! *ståpäls*
    Nu kopplar jag på tummarna OCH kattens tassar så håller vi dem tills de två små är ute i form av två skrikande små bebisar! 🙂

  3. Storkenflyger skriver:

    Jippihoo att båda klarade upptiningen. GRATTIS!

  4. Lillie d'amour skriver:

    Hâller tummarna hârt!
    Nu är det er tur!
    Kram J

  5. Anonymous skriver:

    Tjoohooo! Här kommer massor av grattis och tumhållning! Såg att din testdag på ett annat ställe och det var en gång turdag för mig för jag klarade uppkörningen då men det är många år sen! Så jag tror att det blir din tur dag i år!!!
    Kram Agapanthus

  6. Tess skriver:

    Tummar hålles från och med nu och frammåt (men mina rapporter blir lite svårare att skriva … jag får ringa min chef och berätta varför dom är sena :).

  7. Pia skriver:

    Hoppas, hoppas, hoppas, HOPPAS!
    Jag håller tummarna stenhårt.

  8. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Nu har ni ju haft tur med ALLT den här gången, så nu måste det ju fortsätta så!!!!!

    Tänk om båda två bestämmer sig för att stanna, vore inte det häftigt?

    Fast en blir så klart också bra!

    Kramar och tumhållning

  9. Anonymous skriver:

    Det bara måste vara er tur nu….jag känner det i lilltån 😉

    Tummar hålls

    / jenny

  10. millan76 skriver:

    Japp, gravidfika nästa gång!!!! Grattis till ruvningen (även om den är låååångtrååååkig)!

  11. DinaH skriver:

    tummar, tummar, tummar, tummar…

  12. Ullah skriver:

    Hurra! Jag håller tummarna för fullt!

  13. hermelinen skriver:

    Nu jä*lar! Skickar med ett lass supersmittsamma gravidbaciller för säkerhets skull!

    Sug i dej:

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  14. En Södertäljebos Liv II skriver:

    Tummen hålls!!

  15. Lena E skriver:

    Ok, nu får du mina tummar och tår med!! 😉 Det är första gången jag skriver här… sååå kanske, kanske hjälper detta dej! *S*

    Kramen
    Lena i Malmö

  16. Anonymous skriver:

    Guuuuud vad jag håller tummarna.
    Ska se till att be till Gud också!!

    Lycka till, kramar Eyson

  17. Erica skriver:

    Detta kommer att blir bra. Det kommer att gå bra. Tänk glada tankar och ta långa promenader! Stor varm kram!!

  18. sanna skriver:

    YES! Heja heja små embryona!

    KRAAAM!

  19. (viol)Kristin skriver:

    Tänker på dig och på dom små fröna. Du ska se att dom tar sig den här gången! Ska bli spännande att följa din blogg.

    Kramar

  20. nylsa skriver:

    Grattis til de små embryona, håller tummar för att de boar in sig ordentligt och stortrivs i sitt nya hem. Lycka till!

  21. Anonymous skriver:

    Underbart att de båda första klarade upptiningen! Här hålles tummar och tår! Och även om jag inte var med i omröstningen vill jag gärna ha bebisbilder om nio månader! Kram Alex74

  22. Humlan skriver:

    Underbart att höra och det bådar ju gott med såna superembryon!!
    Helt övertygad om att det är er tur nu. Mina tummar är påkopplade!
    ~Kram~

  23. ylwa skriver:

    *håller tummarna stenhårt*

  24. Maria skriver:

    Slog mig att det kanske blir bilder på två bebisar istället för en. Fast inga prestationskrav, det duger med en med. *ler*

    Nu tar jag helt för givet att det funkar, för det är er tur nu helt enkelt!

  25. Ingunn skriver:

    Norsk lege, norsk hilsen:
    Jeg holder fingrer og taer for deg og babyen(e) din(e), nå må det vaere din tur!

    Hilsen Ingunn

    ….men bara för att vara säker så håller jag tummarna på svensk oxå….

  26. Tisalen skriver:

    Massor av lyckatillar…. Tvillingmorsa om 9 månader = Tinselflickan

  27. Camillas lockar skriver:

    Satan i gatan!!! Bulle 2007 – here you come. Gud vad jag håller tummarna för er.

  28. crrly skriver:

    Wooow, härligt! Lycka till nu!!! 😀

  29. Salvia skriver:

    Håller allt vad jag kan!

    KRAM

  30. hannah(30) skriver:

    Vad härligt! Nu jäklar! Du är exakt en vecka efter i ruvningen från mej. Jag satte oxå in 2 förra måndagen kl 13. Så nu jävlar ska det bli bebbe i april!

    Vad konstigt att han inte fick ta med kameran förresten. Vi har haft kamera med 2 gånger av 4 och tom vidoekamera+ vanlig kamera en gång! Ända in till op rummet. Tagit kort på allt möjligt, skärmen mm.

    Jaja, kram iaf!

  31. Betty2 skriver:

    Härligt att de 2 första klarade upptiningen! 🙂
    Då fortsätter jag hålla tummarna stenhårt!

  32. Tinselflickan skriver:

    Tack alla söta raringar för glada tillrop, tummar och allt!

    Nu gäller det. Jag är ju redan på ruvardag två men har faktiskt inte börjat känna efter så mycket.

    Hannah: Det var mig han inte fick ta in kameran för, jag ville att han skulle koncentrera sig på mig och inte på att ta bilder.

  33. drutten skriver:

    Lycka-till-kram!!!

  34. Tilda skriver:

    Grattis till de två små filurerna!!! Nu ska det bara lyckas för er!!!!!!! Stor kram

  35. Saring skriver:

    Yiiiihaaa, yoooohooo!!! HÄR HÅLLES TUMMAR SOM TUSAN!!! FÄSTFESTEN HAR BÖRJAT!!!

  36. Mysan skriver:

    Stort lycka till Tinsel! Håller alla tummar, tår, kattassar och annat i närheten som kan hållas.

    Snälla, snälla bäbisguden – se till att allt går som det ska nu!!

  37. Hannah(30) skriver:

    Aha. Ok:-) Trodde läkaren hade sagt nåt. Tyckte det var lite konstigt. Kram!

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

