Tinselflickans arkiv

Väntans tider

Jag glömde helt bort att ringa SU i dag. Har varit jättetrött hela dagen på grund av alldeles för lite sömn och då fanns bara energi att koncentrera sig på en sak i sänder. Tänkte inte ens på att maken skulle kunna ringa, även om jag vet att han haft fullt upp i dag också och antagligen inte heller haft tid att sitta i telefonkö.

Så halv fem i eftermiddags ringde jag SU:s telefonsvarare, den man inte får ringa om det inte är kris, och talade in ett meddelande. Jag vet att de inte har någon sjuksköterska/barnmorska på plats som kan lyssna av den förrän på söndag och jag hoppas verkligen inte att det är för sent för att boka in vårt försök som då borde bli av på måndag.

För jag pallar verkligen inte med om det inte blir av.

Och det värsta är att jag kanske inte får reda på att det blir av förrän måndag morgon. Eller möjligtvis söndag, om de kan tänka sig att ringa upp oss då. Det är nästan två dagar till söndag.

Skit. Denna eviga, eviga väntan. Ska vi aldrig bli kvitt den?

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Kan du inte kila upp på SU i morgon och försöka få tag på någon på IVF-enheten? De har väl öppet på lördagar numera igen. Vet dock inte om de kör både ÄP och ET på helgerna eller om de försöker förlägga plocken till vardagar då de är mer personal. Men helt klart borde det vara folk där i morgon. Förstår din ångest. Lycka till! Kramar Alex74

  2. Lillan skriver:

    Det är ju för jäkligt om de inte kan lyssna av den före söndag! Det enda jag kan trösta dig med är ju att det inte precis är som att tina en söndagsstek när de ska tina de små embryona – jag föreställde mig en sakta upptining på några timmar och så fick jag veta att det handlade om minuter! Om jag vore du, så skulle jag gå dit i morgon och be att få prata med någon – känner jag dig rätt så är det precis det du kommer att göra! Spark i baken!!

  3. Tinselflickan skriver:

    Kliniken är låst i dag lördag, man kommer bara in en speciell tid om man har bokat återföring/ÄP, och den enda personal som finns där är dom som ska syssla just med detta.

    Så jag tror inte att de blir sådär jätteglada om jag dyker upp. Plus att jag kanske eller snarare sagt antagligen inte kommer in.

    Nej, jag försöker hålla mig till i morgon och hör de inte av sig då lämnar jag ytterligare meddelande plus att jag ringer på måndag morgon.

  4. Anonymous skriver:

    Håller tummarna för att de ringer imorgon.
    Kram Agapanthus

Kommentera

Besökare

  • 142,557 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

