Tinselflickans arkiv

Bakslag

Att få reda på att en person som man känner ska bli förälder utan att det var planerat kan kännas rejält i mellangärdet.

Har varit halvt gråtfärdig hela dagen i dag.

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Stumpan skriver:

    Ja du, Tinsel… Ibland bara känns det för jävligt! Kan inte annat än skicka en megakram/Stumpan

  2. Anonymous skriver:

    Det finns INGEN rättvisa i bebisverkstan, det är jag den förste att skriva under på.

    bamsekram Anette.

  3. Sanna skriver:

    Det är helt otroligt att de kan vara så orättvist. Skickar många varama kramar till dig.

  4. Salvia skriver:

    Blä.

    Eller; kul för dom menar jag såklart.

    För det är ju precis så det känns, eller hur?!? Klang och jubelspel för att ALLA ANDRA får det jag mest vill ha.

    Det är ju så att man bara vill hoppa jämfota av glädje!

    Eller inte.

    Eller så kanske man mest känner sig lite skamsen för att det man känner mest är:

    Blä.

  5. Anonymous skriver:

    Kram Tinsel! Förstår att det känns..
    // Lilla Häxan

  6. Lillan skriver:

    Avundsjukan kan få härja fritt en stund – för det är STOR skillnad på avundsjuka och missunnsamhet. Just det här med bekanta som blir gravida utan någon som helst planering (även om jag tycker att det är lite av skitsnack, för det vore väl konstigt om de inte planerat att ha oskyddat sex – eller i alla fall sex – och det KAN man ju bli gravid av – har jag hört…) är ju skitjobbigt, så du har mitt fulla stöd att svära lite extra idag… kram Lillan

  7. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Det är förbannat orättvist!

  8. Anna skriver:

    Usch det är orättvist!!!!!!

    Många STORA kramar

    Och vet du, sorgligt nog känner jag fortfarande likadant ibland. Trots att vi har vår Lilla My. Det är så förbannat orättvist att vissa bara kan FÅ. Utan att kämpa alls…

  9. Humlan skriver:

    Förstår hur du känner det. Låt känslorna svalla, det är helt ok att få magont av sånt där. Jag blir tokig när jag hörde talas om ”oplanerade” graviditeter, och tycker de människorna kan vara så jävla o-ödmjuka på ett sätt…
    Det är bara att bryta ihop och gå vidare och acceptera att livet inte är rättvist för 5 öre ibland!!
    ~Kram~

  10. DinaH skriver:

    Tycker Salvia sa det så bra…
    Massa tröstekramar

  11. Maria skriver:

    Ja visst är det orättvist. Har flera gånger fått höra att vänner ”råkat” bli med barn och då har jag stor lust att göra något väldigt dumt med dem. Stor kram till dig!

  12. Tinselflickan skriver:

    Tack alla för ert stöd.

    I går kändes det verkligen för hemskt. I dag är det dock lite bättre.

  13. pinnen skriver:

    Ajaj i ditt hjärta. Och mitt och många andras. Du förtjänar verkligen en bebis NU, men man får ju inte bebisar som belöning för utstådd smärta. Tyvärr, på ett sätt , för då hade du och jag och många andra här haft ett helt dagis hemma vid det här laget.

  14. Solkatten skriver:

    Usch ja, det är värsta sortens gravidbesked. Då får man både gråta och vara lite missunnsam. Faktiskt.

    Stor kram

  15. Sanna H skriver:

    Värsta sortens besked! Jag minns vilket hån det kändes som med sådana som ”bara blev” eller lyckades på första försöket.

    Usch.

    Jag tycker du är så beundransvärd som pallar.

    Kram från Sanna H (med Mandy, det är inte jag ovan)

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

