Tinselflickans arkiv

Bäbisregn

Betty2:s små tvillingpojkar har landat, söta Knase har fått en flicka, jag väntar på att Kapybaran ska leverera två små och Solkatten är ju snart på g också. Agapanthus har bara en månad kvar, Tilda lite mer och ja – sen kommer Lalli. Och så resten av gänget som plussat nyligen.

Alla mina nät- och irisvänner har precis fått eller ska ha bäbisar, känns det som.

Fast det är inte riktigt så.

Och till skillnad för ett par dagar sen känns det riktigt, riktigt bra.

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Salvia skriver:

    Varm, varm kram.

    Ibland finns inga ord till tröst. Bara min djupaste medkänsla. För det är ju så att man inte riktigt orkar jubla åt andras lycka varje dag.

    Särskilt inte när den påminner en om ens egens olycka.

    KRAM

  2. Umeboshi skriver:

    Och snart ska vi sälla en liten Tinselflicka till listan, eller hur? En, två eller flera?

  3. Solkatten skriver:

    Och nu när du kör stenhårt hos akutanten så vore det väl själva f-n om du inte snart får bebisleverans du också! Jag tror på ett fett plus den här gången =)

  4. Salvia skriver:

    Och jag måste ju vara alldeles för trött… Du skrev ju att det kändes bra ju. Undrar var min hjärna hittade ett ”inte”.

    Fast du kan få varma kramar ändå!

  5. Tinselflickan skriver:

    Salvia: Äsch, det där ”inte”-t fanns där för ett par dagar sen. Jag unnar mina vänner allt gott i livet men ibland gör det ont när man känner att ”alla andra” lyckas. Och kramar behöver man alltid!

    Stort tack för att ni är så peppiga, hörni! Det värmer gott i lilla Tinselhjärtat.

  6. Kapybaran skriver:

    Tack raring, det värmer att du orkar glädjas med oss som ”trängt oss före i längtansväntanskön”.

    & håller med umeboshi: vill lägga till dig på listan omedelbums!

    stor kram!

  7. Pia skriver:

    Jag är glad för din skull att det känns bra men ledsen över att mensen kom. Sen måste jag återigen säga att du har verkligen en extraordinär förmåga att överlag vara hoppfull själv och glädjas med andra. Det är väldigt fina egenskaper (och användbara eller vad man ska kalla det också).

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

