Tinselflickans arkiv

Mållös

Jag känner mig väldigt positiv inför nästa frysförsök. Jag har gjort akupunktur och förberett kroppen på bästa sätt, jag försöker sova ordentligt, äta allsidig kost.

Därför är det extremt frustrerande att inte kunna sikta in sig på nästa försök. Dels så hoppas jag att jag mirakulöst blivit gravid den här cykeln. Dels så tappar jag lite greppet eftersom det inte är säkert att det blir något försök innan sommaren.

Måste ju få omslag på stickan en viss dag, den 18 (du hade rätt, älskling, det var jag som hade blandat ihop dagarna) juni. Får jag mens i morgon kan det klicka men dröjer det till onsdag är det verkligen på håret.

Så nu famlar jag lite i mörkret och inte vet vilket ben jag ska stå på. Saknar fokus. Vilket känns trist för jag har en massa energi som jag skulle kunna använda för att fokusera på att bli gravid. I stället används energin till att tänka och grubbla. Vilket inte hjälper mig ett endaste dugg.

Postat i:Barnlöshet, FET och IVF, ,

3 Responses

  1. Solens Flicka skriver:

    Jag håller tummarna att du får göra ett frysförsök innan sommarstängningen. Eller varför inte gravid så du slipper frysförsöket, vad underbart de skulle vara ;0). hoppas hoppas hoppas.

  2. Tinselflickan skriver:

    Tack raring! =)

  3. Solens Flicka skriver:

    Suck! Har inte varit inne och läst på din blog på flera år…. Hade hoppats på att du hade fått barn. Det gör ont i mitt hjärta.

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

