Tinselflickans arkiv

Viktuppgång

Sedan vi var på semester har jag gått upp ett par tre kilo.

Just nu skulle det förvåna mig väldigt mycket om större delen av viktuppgången inte satt i hyllan.

I går kväll kunde min man intyga att brösten var större än vanligt. Med en inte helt subtil glädje.

De ömmar och är spända och har en helt annan tyngd än de brukar.

Vilket jag givetvis läser in mängder med saker i.

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. Kapybaran skriver:

    pojkar och bröst….. *ler*
    när jag var som värst inne i kräksdimman och mådde illa dygnet runt kunde maken skina upp och kommentera mitt bystmått.
    att han tordes……….. han hade iaf överlevnadsinstinkt nog att inte röra.

    förstår att du läser in, det gör man ju gärna. brösten är ju känsliga för hormonförändringar, oavsett vilka förändringar.
    kram.

  2. drutten skriver:

    Hej!

    Jag vill bara säga att jag känner igen så himla mycket av alla dina tankar de senaste dagarna. Och jag vill bara trösta dej och säga att ”allt blir bra”. Men jag är ju bara en vanlig människa, varken gud eller god fe. Men du ska veta att du finns i mina tankar. Ofta. du och dina ”systrar”. Jag följer en arbetskamrat i hennes kamp. Och inte ett skit kan man göra.

    KRAM!

  3. LillaSandra skriver:

    Förstår att det är svårt att låta bli att läsa in en massa saker i dessa förändringar …. och jag håller tummar och tår stenhårt för att det inte ska bero på andra hormonrelaterade förändringar.

    Men oavsett vad så finns du i mina tankar varje dag!

    ps. På lördag blir jag fru E, i all hemlighet. Sambon ville inte vänta till nästa år, även om vi håller fast vid planen att stora kyrkobröllopet blir då! 🙂

  4. Anonymous skriver:

    Hej

    Med risk för att låta skittråkig så kan det ju vara akupunkturen som har ändrat dina hormonlägen lite så att du får ont/svullna bröst innan mens…men jag hoppas ju på att det e pga bebis:)

  5. Tinselflickan skriver:

    Äsch, jag har alltid ont i tuttarna före mens. Men den här gången har jag extra mycket. Och de är extra stora…

    lillasandra: Stort jättegrattis!!!!!!! =)

  6. S skriver:

    Spännande!! Alla tecken kan ju faktiskt betyda något. Och om du känner mer än vanligt så kan det ju faktiskt vara positivt. Får hoppas att det är så! Man blir så mkt mer besviken annars när man fått en massa symptom som sen bara visar sig vara vanlig PMS…

  7. Pia skriver:

    Jag är obotlig optimist när det gäller dig. Jag håller tummarna och tror på bebis!

  8. Camillas lockar skriver:

    Självklart. Konstigt vore det annars 🙂 Håller tummarna.

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

