Tinselflickans arkiv

Gammal och grå

Alltså jag börjar bli lite orolig för mitt minne. Eller nåt.

I går så kände jag att det liksom stramade kring äggstockarna och så blev jag orolig och tänkte att shit nu får jag ägglossning och missar FET* så jag bestämde mig för att jag skulle börja med stickorna i dag för säkerhets skull.

De tankarna var som bortblåsta i morse när jag gick på toa. Kom på det först efteråt.

På ett sätt är det skönt att tanken på IVF och frysförsök är så långt borta men det vore synd att vara så avslappnad och lugn inför det här försöket att jag missar det helt.

Så i kväll innan jag lägger mig ska jag lägga fram hela kittet med stickor, plastkopp och allt. För säkerhets skull.

Bara jag inte glömmer.

* För dem av er som är nytillkomna står FET för frozen embryo transfer och betyder alltså att man tinar upp ett eller två frysta embryon från en tidigare ivf och återför dem i naturlig menscykel. Det vill säga två dagar efter inträffad ägglossning (för de har fått växa till sig två dagar innan de frystes ner).

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Kapybaran skriver:

    förstår hur du tänker -men är rätt övertygad om att du inte kommer att glömma bort det här!

  2. Isidor skriver:

    Om man är gammal för att man glömmer på det viset skulle jag varit död av ålder för länge sedan.

    No sweat!

  3. Anonymous skriver:

    Glömska… Nej då, du ska inte börja förräns imorgon och då kommer du ihåg det!
    Lycka till!
    Kram Agapanthus

  4. Tinselflickan skriver:

    Kapybaran: Nä, kanske inte. Men jag brukar vara rätt trött på morgonen…

    Isidor: Nja, det kanske inte var världens bästa rubrik. Men jag vill inte upprepa mig och därför blir det svårt med variation efter ett tag.

    Agapanthus: Hoppas det! Jag ställer fram grejerna nu, när jag går och lägger mig. För säkerhets skull.
    kram!

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

