Tinselflickans arkiv

Glädjetårar

I går var jag på Iris-träff och vinkade av Lalli, som nu är i vecka 13 efter sin tredje ivf. Hon har skrivit så fint i sin blogg om vad träffarna betyder för henne att tårarna flödar över härhemma.

Sen tittade jag till Betty2 (på FL). Hon är gravid med tvillingar efter ett lättstimulerat FET (frysförsök med lite hormonskjuts, kan man säga) och i dag ska hon sättas i gång. När hon kommer hem nästa gång är det som mamma.

Det är inte utan att man tycker att läkarvetenskapen är fantastisk som kan fixa så att vi som inte kan få barn den naturliga vägen lyckas med hjälp av lite sprutor, nässprej och labbodling.

Och just nu fylls jag av hopp inför vårt kommande försök.

Postat i:Barnlöshet, FET och IVF, ,

No Responses Yet

  1. Anna skriver:

    Ibland glömmer man bort vilka fantastiska grejer som faktiskt görs trots allt…

    Och jag håller tummarna som alltid.

    Kram!

  2. Pia skriver:

    Det är verkligen helt otroligt och fantastiskt och nu attan hoppas jag det är din tur!

    Jag börjar hålla tummarna på en gång, till att börja med för att ÄL ska komma på rätt dag.

  3. Solkatten skriver:

    Visst är det helt otroligt. Jag tänker ibland, att om jag varit född 10 år tidigare så hade jag med största sannolikhet fått lägga drömmarna om biologiska barn på hyllan.

    Tummarna hålls, så klart!

  4. Anonymous skriver:

    Jag har också jätte stort hopp inför ditt nästa försök ! Nu jäklar ska du se !! Kramar Lalli

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

