Tinselflickans arkiv

Fler fördelar

I går när jag satt hos nåltanten och berättade hur jag mått sedan sist vi sågs berättade jag om att mensen hade kommit och så analyserade vi hela förloppet.

Det är en väldigt skön känsla att sitta hos någon som intresserar sig så djupt för exakt hur man mår.

Men nu var det inte det jag skulle säga.

Utan att i den här analysen insåg jag plötsligt en sak. Jag hade inte haft ett dugg mensvärk innan mensen kom. Jag brukar ju få kramper en vecka innan och sen krampar det av och till fram tills dess att mensen dyker upp.

När jag berättade detta sken nåltanten upp och var jättelycklig. Även att mensens karaktär ändrats var positivt.

Det borgar gott för frysförsöket.

Postat i:Barnlöshet, FET och IVF, , ,

No Responses Yet

  1. Tingeling skriver:

    Undrar om jag också borde ta itu med lite akupunktur..

    Låter bra det där!!

  2. Anonymous skriver:

    Det låter ju superbra!
    Kram Humlan

  3. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Det tror jag också, att det borgar gott inför frysförsöket.

    Att ha en regelbunden smärtfri cykel är att maximera sina chanser att lyckas, och då har ni verkligen gjort allt ni kan!

    Och så finns det nog ett stort gäng tummar här i landet för att ytterligare hjälpa till lite. Mina har ni förstås!

  4. crrly skriver:

    Ååååh, vad spännande!

  5. Anonymous skriver:

    Låter bra med Akupunktur!
    Håller mina tummar för dig!
    Passar på att önska dig ett trevligt slut på denna veckan och att du får en toppen helg!

    Kram Agapanthus

  6. Kapybaran skriver:

    åh, hon verkar så engagerad, din nåltant!
    Måste vara härligt, bara det.
    Och att det sen verkar ge fysiska resultat gör ju verkligen att oddsen borde bli bättre!
    tummar hålls!
    hoppas nu bara timingen ska funka med konferensen…

  7. skrutto skriver:

    Hallå igen!!
    Jag tror stenhårt på dig.
    Det låter ju som om akupunkturen verkligen haft bra effekt.Heja er och er akupunkturtant och
    stort lycka till!!
    MVH Skrutto

  8. Storkenflyger skriver:

    Bra. Mycket bra. Hoppets stjärna lyser starkt nu.

  9. Emma skriver:

    Jag gillar din nåltant 🙂

    Det är alltid lika skönt när man hittar någon som respekterar det man säger, lyssnar och ger respons.

    Håller alla mina tummar för er och det lilla frysta embryot!

  10. Saring skriver:

    Det låter super! Skönt att du verkligen känner att det händer något, känslan av att faktiskt göra vad man kan är ovärderlig. Jag håller en miljard tummar. Jag är en osedvanligt tumrik person, serru!
    KRAM

Kommentera

Besökare

  • 142,557 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

