Tinselflickans arkiv

Murphy’s law

Hoppet är borta sedan i morse.

Jag känner mig inte ett dugg nedslagen, kanske bara lite dum som hoppas så mycket att jag lurar mig själv.

Men nu är vi verkligen igång igen. Vi gör ett återförande av ett fryst embryo om cirka tre veckor. Enda problemet är också det som jag är glad för. Sedan jag började med akupunkturen har min menscykel stabiliserat sig och ändrat karaktär. Prick på dag 34 börjar jag blöda.

Vilket skulle innebära att om jag får ägglossning 15 dagar innan mensstart (de flesta har 14 dagar men jag har räknat på mina senaste ivf:er och då är det 15 som gäller) och är regelbunden den här cykeln missar jag antagligen att göra FET. För då är det konferens och jag kan inte missa en till. Det går bara inte.

Grr.

Bara vi hinner innan sommarstängningen.

Postat i:FET och IVF, ,

No Responses Yet

  1. Tingeling skriver:

    Hoppas det blir av med FET!! OCh grattis till stabiliserad cykel, det måste kännas bra att ha kroppen under lite bättre kontroll!

    (ja..eller..hur var det? Man tror man känner sin kropp, men så blir man grundlurad..)

    Lycka till hursomhelst!

  2. LillaSandra skriver:

    Åh, vad jobbigt! Klart ni ska hinna innan semesterstängningen!! De stänger väl vid midsommar? Så då borde ni väl hinna?
    Men jag hoppas att din ÄL får för sig att infinna sig 14 dagar innan, bara för att.

  3. Betty2 skriver:

    Skit om det krockar… 😦
    Vill bara varna dig lite, efter att ha läst Sahlgrenska-tråden på FL (kan skicka länk om du inte hittar den): Tydligen är det ett par veckor (kommer inte ihåg vilka nu) som de är väldigt fullbokade. Det var inte allra sista veckan innan sommarstängningen tror jag, utan strax innan. Vet inte om det kan vara bra att kolla lite med SU innan, med tanke på risken att du är bortrest vid ÄL den här cykeln? Om de kan ”hålla” en plats åt dig på något sätt, i nästa cykel?

    Håller tummarna hårt för att det trots att blir FET den här cykeln!
    Kram o lycka till!

  4. Anonymous skriver:

    Är konferansen i en annan stad?? Annars kanske det finns en liten micromöjlighet att smita ifrån någon timma, ett återförande går ju rätt s fort. Hoppas ni hinner inan sommaren.

  5. En Södertäljebos Liv II skriver:

    Hoppas det blir ett FET eller att ni åtminstone hinner innan sommaren. Typiskt att det jämt är massa konferenser och sånt man inte kan missa.. och de kommer alltid så olägligt.

  6. Tinselflickan skriver:

    Jag hoppas på att den stora Bäbisguden är med mig den här gången. Jag siktar in mig på att göra FET den här cykeln. Blir det inte av nu så får Bäbisguden bestämma när det ska bli av.

    Om jag så måste vänta en hel jäkla sommar på att få komma till skott.

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

