Tinselflickans arkiv

Seghet

Det bästa med att göra frysförsök i en naturlig menscykel är att man väntar och väntar och väntar och sen är det klart.

Inga jobbiga hormoner, inga jobbiga sprutor, inga tabletter. Bara ägglossningsstickor och ett besök i gynstolen. Två veckor senare vet man om det har funkat.

Det är riktigt skönt. När man väl närmar sig.

Just nu känns det som om vecka 19 eller 20 är evigheter bort.

Postat i:FET och IVF, ,

No Responses Yet

  1. Solkatten skriver:

    Ja, jämförelsevis är det faktiskt ganska odramatiskt med frysförsök. Fast ruvningen är ju lika underbar och påfrestande som vanligt förståss…

    Hoppas veckorna flyger fram och att du snart är där!

  2. Tinselflickan skriver:

    Tack – det hoppas jag med! =)

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

