Tinselflickans arkiv

Det borde vara förbjudet…

Att luras som min kropp gör.

Det borde vara lag på att våra kroppar beter sig exakt likadant varje månad fram tills dess att vi blir gravida.

Livet hade varit bra mycket lättare då.

Nu blev jag inte sådär tokledsen i går eftersom jag ändå var rätt säker på att jag inte är gravid men samtidigt fanns det ett litet frö till hopp som jag gärna ville kväsa.

Fast nu börjar ju eländet om igen. Jag väntar nästa mens om en dryg vecka. Tecknen har redan börjat komma. Så det gäller att jag inte får för mig något konstigt den här cykeln också.

Men ni som känner mig – och jag som känner mig själv – vet ganska säkert att jag vid den här tiden nästa vecka kommer åtminstone att tro att det kanske finns en chans att jag möjligtvis skulle kunna vara gravid…

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Tilda skriver:

    Ja, det är banne mig inte kul när kroppen beter sig som den vill 😦 Kan det vara akupunkturen som gör att brösten ömmar tro? Du får nog fråga akutanten!
    Kram

  2. Tinselflickan skriver:

    Jag har haft det så här någon gång innan men kanske är det så att det är akupunkturen som spökar. Måste fråga henne nästa gång…

  3. Anna skriver:

    Ville bara skriva KRAM

    Fasen vad jobbigt att kroppen jäklas…

    Anna
    Ps Minns att jag kunde ha superömma tuttar innan mens ibland innan jag började fundera närmare på varför vi inte fick barn.

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

