Tinselflickans arkiv

Kvinnokroppens mysterier

Jag har hållit på med det här med barnlöshet och att känna efter ganska länge. Man kan nästan säga att jag är expert på min kropp.

Men bara nästan.

För jag blir fanimej fortfarande förvånad ibland.

Den här menscykeln har jag haft ömma bröst från dag ett. De har blivit ömmare för var dag som gått. Vilket givetvis föranledde mig att tro att jag på något sätt blivit gravid. Trots en väldigt uppenbar mens.

Nu är det minst två veckor kvar till nästa. Och jag bara undrar – var ska det sluta?

Aj.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Tingeling skriver:

    Hej Tina, kan du hjälpa mig? Jag skulle vilja ha en likadan statistikräknare på min sida som du har, alltså en sådan här:

    Besökare
    Totalt:
    Denna vecka: 1601
    I dag: 90
    Just nu: 4

    Jag har inloggningsuppgifter till susnets tjänster, men lyckas inte få dit räknaren, hur ska jag göra?

    P.S. Visst har man blivit lite av en expert på sin kropp i de här vändorna, men ofta blir man ändå överraskad, det har du rätt i? Det är mycket på gång som man inte känner till…Ett mysterium, indeed!

  2. Pia skriver:

    Jag har bara en sak att säga: testa människa! Jag står inte ut! 🙂

  3. www.dentatuerademamman.com skriver:

    Jag har ju fått barn så jag kan inte känna igen mig riktigt i det som du går igenom. Men jag minns att när jag skulle skaffa barn och slutade med p-pillerna så fick jag en enorm ägglossnings smärta, och det förvånade mig. Att vi sen var tvungna att ligga med varandra just då gjorde inte saken bättre… Men ägglossnings smärtan gick över, det var väl en rivstart efter alla år på p piller.

  4. Anonymous skriver:

    Hej Tinsel!
    Tror att du snart kna skriva en bok om menscykler som gör som de inte ska göra;-)

    Hoppas att du haft en skön påsk.

    Kram & Lycka till!
    Agapanthus

  5. Anonymous skriver:

    Hej!
    Brukar läsa din blogg ibland, den är bra.
    Jag har blivit mamma, tvåbarnsmamma. Har en dotter som är ett och en son som är två. Men jag fick kämpa länge… inte med ivf men med missfall. Hann med 6(!) stycken missfall och ett utomkvedes innan barnen äntligen kom. Sorgen sitter i än, även om det inte syns på mig. Känner så väl igen mig när du skriver om ömma bröst 😉 Jag tesade oftast positivt, men sedan började jag blöda efter någon vecka.
    Tack för en bra blogg.

    //Emelie 33 år

  6. Tinselflickan skriver:

    Tingeling: när jag får tid ska jag skriva ihop en liten instruktion.

    Pia: Jag testade för någon vecka sedan (visserligen med för gamla äl-test men ändå) – jag är nästan hundra säker på att jag inte är gravid.

    dentatuerade:jaha.

    Agapanthus: Ja, visst kan jag?!!

    Emelie: Jag har en god vän som fick genomlida fyra eller fem missfall – jag kan förstå hur svårt det är. Klart att sorgen sitter i. Jag tror aldrig man blir av med den – oavsett vad som händer.

Kommentera

Besökare

  • 142,586 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

