Tinselflickans arkiv

Men är det inte helt otroligt!

Tror ni inte att jag antagligen ska på konferens just den veckan som jag ska få tillbaks två frysta embryon?

Är det inte lagen om alltings jävlighet så säg.

Nu kommer jag gå omkring och oja mig och oroa mig för att mensen inte kommer när den ska, alternativt att den kommer precis när den ska – och sen måste jag ställa in hela skiten.

Jag har ju redan missat två konferenser. En på grund av äggplock, en annan på grund av kräksjuka.

Fan.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Mariachi skriver:

    Murphys lag. Så är det. Det finns inget som heter bra tajming. Har du hört talas om ett sånt uttryck? Nää, men däremot ”taskig tajming”. Over and out. Jag hoppas på ditt plussande 🙂

  2. Betty2 skriver:

    Skit oxå! Hoppas att det löser sig, att ÄL lyckas komma i rätt tid så att du hinner med FET innan eller efter konferensen. Men inte kul att behöva oroa sig för detta… 😦

    Kram!

  3. Isidor skriver:

    Dumma prutt-konferens!

    Men, är inte du chef? Är det inte du som bestämmer då?

    Kan inte du bara bestämma att konferensen ska vara någon annan gång?

    Lycka till iallafall!

  4. Tinselflickan skriver:

    Isidor: Visserligen. Men jag har också en chef. Och konferensen som vi ska på är en konferens för chefer.

    Så jag har inte så jättemycket att säga till om.

    Plus att det var den enda helgen som alla kunde…

  5. sunshine95 skriver:

    Verkligen Murphys lag! Fan ta den. Har hamnat i samma situation flera gånger under våra försök. Fick igår reda på att vårt kommande försök blir tidigarelagt(första sprutan igår). Jättekul, men tyvärr måste vi avstå en rolig resa med min mans familj. Bara en av många små ”oflyt”-saker. Valet är ju för många (oss också)helt självklart, men det spelar ingen roll, det är ändå oerhört påfrestande! Själva IVF-sittsen är ju nog med oflyt kan man tycka…

  6. Pia skriver:

    Men tusan också! Men det blir väl ändå FET före konferens om allt ställs på sin spets?

  7. Tinselflickan skriver:

    Nej, det kan jag inte med att göra. Konferensen är superviktig och jag har som sagt redan missat två. I min yrkesroll känner jag mig rätt ensam så de här konferenserna är dessutom ett sätt för mig att ”prata av mig” till andra i ungefär samma situation.

    Så jag hoppas verkligen att min kropp gör som den ska. Eller inte. Vad som än krävs för att jag ska få ägglossning så jag inte behöver riskera mitt FET…

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

