Tinselflickans arkiv

Peppar, peppar

Att skriva på bloggen att jag måste komma ihåg att planera in nästa frysförsök var ett genidrag. För nu ringde jag till dem – och kom fram på första försöket! Och ingen väntetid…

Nästa frysförsök är inbokad cirka vecka 19, lite beroende på min menscykel. Jag börjar testa med ägglossningsstickor 14 dagar efter första mensdag. Och jag har redan förberett dem på att jag vill ha tillbaks två embryon.

Så nu är det dags att börja ställa in sig och hoppas på det bästa.

Bulle 2007, here I come!

Postat i:FET och IVF, ,

No Responses Yet

  1. Isidor skriver:

    Heja heja!
    Vi håller tummarna!

  2. Tingeling skriver:

    JAAA – tummarna hålles här! Du är bara en vecka efter mig, synkkisar igen alltså. Kram!

  3. LillaSandra skriver:

    Härligt!
    Och bra med 2 embryon, det är bara att stå på sig!

    Kommer hålla tummarna stenhårt!

    Själva väntar vi på resultatet av mannens ”simprov” nästa vecka innan vi får ställas i kön. Ev så tar vi privat försök i väntan på landstinget.

  4. Mariachi skriver:

    Hej hej! Du är en av de barnlöshetsbloggar som jag brukar följa (fan jag hatar namnet barnlös) Hursomhelst, nu har jag skapat en egen blogg och länkar till dig, jag hoppas det är ok? Lycka till i dina nya försök. Jag följer din resa med spänning.

  5. Jamis skriver:

    Härligt!!! Självklart håller jag tummarna!

  6. Tinselflickan skriver:

    Tack för alla tummarna!

    Lillasandra å Tingeling: Mina tummar är hårt hållna för er skull också!

    Mariachi: Jag länkar hej vilt utan att fråga någon så det är klart att du får länka till mig… =)

  7. Pipperoni skriver:

    Kör så det ryker! 🙂 Det är dags att det händer något bra nu. Det har jag bestämt. Basta.

  8. Sanna skriver:

    Hej! Jag tycker du är helt fantastisk. Jag är så fascinerad över att du orkar skriva i din blogg som du gör. Jag skrev ett tag men efter några misslyckan med IVF slutade jag skriva. Att skriva på sidan var som en terapi för mig, men jag fick ingen ork kvar.

    Jag vet eller förstår att du har upp och ned gångar som alla andra, men du är så stark. Men ändå är du positiv och tror verkligen på det. Självklart kommer du bli gravid! Alla som besöker din sida vill inget annat än att få höra att du är gravid. Tänk vad många läsare du har som håller tummarna för dig. Själv befann jag mig utomlans när du testade negativt i december. Jag höll mina tummar för dig och kunde inte låta bli att gå in och se om du inte var gravid. Jag var 100% säker att du var gravid. Men när jag läste på din blogg att du testat negativt blev jag så ledsen. Hela dagen satt jag bara tittade ut mot havet och bara undrade varför. Det var så tråkigt. Min man blev lite sur att jag gick in och läste för jag blev så ledsen för din skull. Det är så orättvist att vissa behöver bara dra av sig kläderna och andra måste kämpa som fan.
    Nu hoppas jag verkligen att det kommer att gå vägen denna gången. Jag tror jag följer dig för att få hoppet tillbaka och att få en vilja att fortsätta att försöka. Men just nu har vi tagit en paus fram till hösten. Men jag ville bara säga att jag beundrar dig och du har mina tummar.t

  9. Camillas lockar skriver:

    Heja heja heja! Bra att du står på dig med två embryon!

  10. Anonymous skriver:

    Så underbart att komma fram direkt!!!!
    Heja Heja Heja! Du har mina tummar mm;-)

    Lycka till!

    Kram Agapanthus

  11. Tilda skriver:

    Yiihaaa, nu håller vi alla tummar och tår!!!!!
    Stor kram!!!

  12. Betty2 skriver:

    Här har du en till som sitter med tummarna beredda för ditt försök! 🙂

  13. Tinselflickan skriver:

    Sanna: stort tack för dina tummar och din berättelse! Hoppas verkligen att du får orken tillbaka för att fortsätta på denna resa. Hur resan än ter sig.

    Pipperoni och resten: Tack så för era tummar! =)

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

