Tinselflickans arkiv

Menselände

Så kom då skiten i går.

Jag blev ledsen. Superledsen.

Det är fan orättvist.

Häromdagen berättade en kollega om sin tjejkompis som blivit gravid med en kille hon bara varit tillsammans med i några månader. Först blev de chockade – men nu är de så kära så, och båda längtar efter barnet jättemycket.

Jag önskar ibland att det hade varit så för oss. Även om jag vet att vårt förhållande antagligen tagit stryk av det. Tänk om det bara hade varit så enkelt att det var en ”olycka”. Att jag blev gravid av misstag.

Jag hade inte varit samma person som jag är i dag men jag hade inte vetat något annat.

Nu vet jag annorlunda och vill inte ha de tre senaste åren ogjorda.

Men jag hade gärna sluppit dem, om det hade gått.

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. Adde skriver:

    Fan.
    Ville inte skriva något förut när du skrev om värmebölja och illamående fast jag hoppades hoppades…

    Kramar

  2. Anna skriver:

    Vännen,
    Fan vad tråkigt och orättvist. Jag hoppades med dig såklart.

    Kramar, kramar, kramar

  3. Tingeling skriver:

    Varje gång den kommer, mensen, är det som en bekräftelse på livet som inte blev. Varje jävla gång.

    Det finns inte ord nog att beskriva orättvisan.
    Men en dag..

    och då kommer allting att vara värt det. Hoppas den dagen inte är långt bort längre.

    Stor kram.

  4. Sanna skriver:

    Usch gumman.

    Blir jättelessen för din skull.

    Kram Sanna

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

