Tinselflickans arkiv

Gravidfika

I dag har jag fikat med en högst gravid Iris-kompis, Betty2. Jättesöt var hon! Bakifrån syns inte ett skvatt – men vänder hon på sig har hon en stor badboll till tvillingmage.

Alla Iris-tjejer som varit med på träffarna lika länge som jag är nu gravida. Lalli är den senaste som testat positivt – hon är i vecka 6 eller 7 nu.

Det borde på något sätt kännas nedslående. Och det gör det väl ibland, när jag surfar runt på mina kompisars bloggar och allt bara handlar om vagnar och bäbisskrik och gravidproblem (= lyxproblem i min värld men de lever i en helt annan verklighet).

Fast samtidigt ger det mig hopp. Om de kan, så kan jag också.

Även om det är lite trist att vara sist ut bland ”veteranerna”.

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. Tingeling skriver:

    JA, du kan också!! Men duktig är du som kan tänka som du gör. Förstår att bitterheten gluttar in då och då..
    Det är mycket kvar av år 2007 ännu, jag tror på dig!

  2. Anna skriver:

    Någon måste förstås vara sist, men det är pisstrist att det måste vara du 😉 Skam den som ger sig. Mina tummar har du alltid förstås.

    KRAMAR

  3. Pipperoni skriver:

    Jag är också imponerad över att du ser så positivt och hoppfullt på det. Det ger mig hopp, även om jag inte ens har någon man just nu, så jag har lite svårare att inte få panik när jag inser att jag är den siste mohikanen. Jag är glad för mina väninnors skull, men samtidigt vill jag bara gå och gömma mig. Jag vet att det inte är mitt fel, men jag känner mig ändå misslyckad.
    Kram. Jag tror också på dig!

  4. Tinselflickan skriver:

    Om jag inte såg positivt på det skulle jag gå under. Faktiskt. Därför har jag inget val.

  5. Isop skriver:

    Ja visst är hon söt Betty! Badboll är rätt beskrivning 🙂

    Ingen tröst i sammanhanget men jag kommer garanterat att komma lååångt efter dig. Jag dumpade ju IRIS-gruppen då där på målsnöret men livet tog en annan vändning. Inte ”bara” barnlös utan karlös också. Bitter jag?! 😉 Jo kanske lite men hoppet är det sista som dör(gahh vad klyschigt det låter…) Fortsätt nu med positivt tänkande. Jag tror på dig! Så ta en dag i taget & kämpa på!!! Vår tur kommer :-p

Kommentera

Besökare

  • 142,589 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

