Tinselflickans arkiv

Udda dröm

I natt har jag drömt mycket. En lång och komplicerad dröm som gick ut på att jag och älsklingen var hembjudna till Kattmamman, Kattpappan och Lillkatten.

Älsklingen blev fullare och fullare för var minut som gick och störde hela tiden mitt samtal med Kattmamman, som tydligen hade skilt sig från Kattpappan och nu var gravid med barnet till en 19-årig hiphop-artist som dessutom var son till hennes chef*. Det enda jag ville var att fråga henne varför – och framför allt hur det hade gått till – men min stackars fulla älskling fattade inte stundens allvar och envisades med att avbryta allt. Medan Kattpappan satt där och – ja, jag vet faktiskt inte riktigt vad han gjorde men han var där i alla fall.

Och just det – Lillkatten var en söt, rödhårig liten krabat på sisådär 2-3 år som gullade med oss alla.

Konstigt, va?

* Ja, jag såg Masjävlar i går.

Postat i:Barnlöshet, Livet

No Responses Yet

  1. Kapybaran skriver:

    pretty weird…. men, så är ju kartan över drömmarnas land tämligen full av såväl vita fläckar som svarta hål, så detär väl bara att vänta att där händer underliga saker.. 🙂

  2. Isidor skriver:

    Konstigt är bara förnamnet, men du var inte den enda som såg Masdjävlar och upplevde konstigheter i samband med det…

  3. Anonymous skriver:

    Jag har lärt mig att man inte ska tyda tingen, bara känslan i drömmen. Känslan kan säga oss någonting om vad vi bearbetar just nu.

    Kram Anette!

  4. Tinselflickan skriver:

    Drömmar är skumma. Punkt.

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

