Tinselflickans arkiv

Bara surrealistiskt

Vi satt i går, jag och akutanten, och pratade om nästa försök. Hon är lite vimsig, tenderar att upprepa sig och ställa samma frågor gång på gång (därav de surrealistiska samtalen, tror jag). Men hon hade inte glömt att när vi kom hem från semestern var det dags för nästa frysförsök. Så hon frågade hur vi hade tänkt, jag och älsklingen.

Och jag berättade för henne att vi antagligen ville vänta en cykel till. Hon räknade och räknade och kom fram till att det då skulle bli i maj – vilket jag tyckte lät lite väl långt fram men när hon hade räknat klart och visat mig sin tankegång så hade hon ju rätt.

Sen skrev hon ner i sina anteckningar om mig: Gravid i maj.

Postat i:Barnlöshet, FET och IVF, ,

No Responses Yet

  1. Karin skriver:

    Gravid i maj blir toppen! jag känner till 3 ivf försök som lyckats i maj och flera spontana efter flera års försök
    kram
    karin som följer dig och önskar dig lycka till

  2. Tingeling skriver:

    Gravid i maj. Ska bli! 🙂 Eller hur?

  3. Ulla skriver:

    Oj, nu blev jag alldeles tårögd av rörelse. Håller verkligen tummarna för dig inför maj.

  4. Anonymous skriver:

    Japp gravid i maj låter kanon !! Kramar Lalli

  5. Jamis skriver:

    Va härligt det lät! Som en beställning 🙂 Hoppas hon har rätt! Jag blir oxå gravid (eller kanske befruktad) i maj om cystan vill försvinna…

  6. b skriver:

    Måtte akutanten har rätt!

  7. hermelinen skriver:

    Skriver in i min kalender:

    Gravidfika med Tinsel i maj!

  8. Pia skriver:

    Vad gulligt!

Kommentera

Besökare

  • 142,557 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

