Tinselflickans arkiv

Surrealistiskt samtal 2

A: Försöker ni aktivt att – ja, få en bäbis?

T: Jadå, det gör vi verkligen!

A: Ja, vad bra! Jag måste ju fråga…

T: Jo, det förstår jag.

A: Och då vet du ju när du har ägglossning och så?

T: Jo, det gör jag. Men det är inget som jag försöker ha stenkoll på – det där med schemalagt sex är inte så roligt.

A: Nej, det kan det knappast vara. Men du – resan till Kenya måste ha varit lite som en bröllopsresa?

T: Nja, det är lite svårt att få till det när man har en tolvåring som sover i samma rum…

A: Ja, det är klart.

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. Isidor skriver:

    Man kunde ju annars tro att ni två skulle ha hyfsad koll på Hur Man Gör efter så många års motgångar. Eller att ni inte visste det, men då hade det nog inte hängt på att räkna ägglossning…

    eller?

    snälla, skriv imorgon och berätta om de här samtalen när sovit på det. Det låter ju mer än surrealistiskt.

  2. Tinselflickan skriver:

    Alltså – jag och hon har inte pratat så mycket om våra försök tidigare – vi har koncentrerat oss på allt som varit fel i min kropp och hur man ska rätta till det.

    Det är först nu, efter semestern, som hon lägger krutet på nästa FET.

    Och det var inte så mycket att hon undrade om vi visste hur man gör utan hon ville veta om vi aktivt försökte medan vi inte höll på med ivf. Jag tror att hon tror att jag kanske kan bli gravid på egen hand.

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

