Tinselflickans arkiv

FET-funderingar

Nu är det ju snart dags för mens (jag väljer att ignorera kommentarerna nedan så länge, återkommer om jag ändrar mig) och då uppstår frågan:

FET nu, eller vänta en cykel till?

Maken och jag diskuterade frågan i helgen. Min akupunkturtant (eller akutant) ville ju att jag skulle vänta i tre månader innan jag gjorde någon form av behandling över huvud taget. Så vi kom överens om april, eftersom jag började hos henne i början av januari.

Säg att mensen kommer om tio-tolv dagar. Det är den 13 mars i dag. Då hamnar vi i slutet av mars, kring den 23-25:e. Så rent tekniskt sett, om jag gör ett ostimulerat frysförsök, skulle det bli i början av april.

Samtidigt. Om jag väntar en cykel till får jag mens i mitten av april och då blir det i slutet av månaden som frysförsöket görs. Vilket innebär färre antal försök innan sommarstängningen. Fast å andra sidan har jag kanske en bättre chans att lyckas med fler akupunkturbehandlingar i ryggsäcken.

Det lutar åt att jag väntar en cykel till. Även om jag är lite sugen på att börja snart. Jag tror att det ökar våra chanser att lyckas.

Postat i:FET och IVF, , ,

No Responses Yet

  1. Tilda skriver:

    Ständigt detta dilemma men känn efter ordentligt. Är du inställd på nästa cykel redan nu så kanske det är det bästa i alla fall. Stor kram!!!!

  2. Jenny skriver:

    En stor kram, jag har läst pâ din blog, vad fint du skriver.

  3. sanna skriver:

    Jag har ju ingen erfarenhet av just IVF, men hade nog blivit tokig om vi inte försökt direkt efter mf eller misslyckade inseminationer.

    Jag svarat på din utmaning i min blogg.

    KRAM!

  4. Kapybaran skriver:

    ja du, vänta eller inte…. vad säger maken?

    har du ett par minuter så har jag en ödmjuk bön om inspiration i min blogg…

  5. Anonymous skriver:

    Håller tummarna för dig! Vad du nu än må bestämma dig för att göra.

    Kram Agapanthus

  6. Tinselflickan skriver:

    Min man tycker lite som jag. Det vill säga – han vet inte riktigt. Men det lutar nog åt att vi väntar. Kanske.

    Får se vad akutanten säger. Jag ska träffa henne på torsdag.

  7. dagmara skriver:

    Hej Tina!
    Ring SU så kan du boka tid . Nu måste man vänta lite tills de har lediga platser…Så jag tror att de skulle lösa dilemma. Nu har de mycket att göra och klarar inte riktigt logistiskt…
    Kram och håller tummarna för er
    Dagmara

  8. LillaSandra skriver:

    Jag skulle aldrig kunna vänta, men låter som att du helst vill vänta för att öka chansen …. så då tycker jag att det är bäst (alltså, vad du känner är bäst!)

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

