Tinselflickans arkiv

Sex underliga saker om mig

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. På helgerna läser jag igenom alla ”födda” annonser och kollar om någon tackat någon IVF-enhet för att barnet fötts. Hittills har jag inte hittat en enda men jag kan ändå inte låta bli.

2. Jag brukar tro att jag är gravid även om jag vet att vi inte haft sex kring ägglossning. Det händer att jag tror att jag är gravid även efter att jag fått mens. Detta visste ni säkert innan men visst är det ganska egendomligt?

3. Jag är beroende av betapet. Jag spelar inte varje dag (hinner inte på veckodagarna) men på helgerna blir jag sur om jag inte får tillbringa åtminstone ett par timmar framför datorn…

4. Jag är väldigt lättskrämd och skriker väldigt högt, vilket i sin gengäld kan skrämma andra människor. Något av en ond cirkel.

5. Jag sover i muminfötter. Alltså dunsockar. För jag är jättefrusen av mig. Fast min akutant håller på att försöka hjälpa mig med det där och förbättra min cirkulation.

6. Jag läser otroligt mycket böcker (oftast deckare). Samlar på böcker som min man samlar på skivor. Har dem i alfabetisk ordning och kan få för mig att ”nej nu ska jag läsa igenom alla mina femton Peter Robinson-böcker i ordning” bara för att få klart för mig exakt vad som händer med Alan Banks och hans kärleksliv.

Jag utmanar: Piri, Sanna (Mrs H), Salvia, Kattpappan, Grodis och Betty2 (nej, jag orkar inte länka, sorry). Lycka till!

Postat i:Barnlöshet, Utmaningar

No Responses Yet

  1. Isidor skriver:

    Done!

  2. Kapybaran skriver:

    tror inte jag sagt det innan, så: Välkommen hem! Har saknat dina uppdateringar….
    Kram

  3. Pia skriver:

    Har inte tagit itu med utmaningen än men vill bara säga att jag läste din tv-krönika i City Sthlm. Mycket bra och du var skitsnygg p bild (som vanligt :))

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

