Tinselflickans arkiv

Glad akutant

Jag satt och rosslade som en gammal gubbe med lungemfysem inne hos min akutant i morse och hon kvittrade glatt.

Jag måste nämligen bli av med allt slem. Jag har nämligen en del över. Låter det som.

Faktiskt kan jag berätta att jag har nästan inga problem med näsan längre. Är inte alls täppt i mina bihålor på samma sätt som tidigare. Vilket jag har varit i 10-15 år så det här är verkligen inte illa pinkat.

Akutanten var uppriktigt oroad över mina astmatiska besvär och bannade mig för att jag inte kört kamomillångbad. Hon tipsade om det förra gången jag var där men det har inte riktigt känts så angeläget. Fast om det hjälper är jag på.

Jag vill nämligen inte behöva ta kortisonpreparat hela mitt liv.

Jag har varit hos flera experter på det här området och gemensamt för dem är att de är jäkligt arroganta och i besittning av så fasansfullt mycket överkunskap att man som lekman känner sig som en idiot. De gånger jag frågat hur länge jag behöver ta kortison har de (främst en, jag har varit hos honom två gånger och jag tänker inte gå tillbaks någonsin) skrattat rått och fått mig att känna mig hur dum i huvudet som helst. Samtidigt som de gett oerhört svävande svar.

Jag föredrar min akutant. Faktiskt.

Och jag vill verkligen ge det här en ärlig chans. Så nu slutar jag fuska med kortisongrejerna medan vi är i Afrika (självklart tar jag med mig dem, jag är väl inte dum heller) och satsar på kamomillångbad, homeopatpreparat samt luftrörsutvidgande mediciner vid behov.

Kan hon fixa mina bihålor kan hon nog fixa mina lungor. Och kan hon inte det är det inte hela världen. Då har jag i alla fall försökt.

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. Camillas lockar skriver:

    Akuttanten låter allra bäst. Kör på instinkten du.

  2. Kapybaran skriver:

    Tinseltös,
    har haft fullt upp och knappt suttit vid en dator på sista två veckorna…. Men du, TREVLIG RESA!!! Hoppas det blir en spännande erfarenhet för er alla och en chans att dra efter andan lite.
    Ser fram emot att få reseraport.
    KRAM

  3. Anonymous skriver:

    Hej Tinsel!

    Låter bäst att förlja dina instinkter men det verkar ju funka med nålar! (Hemska tanke! Tycker du är supermodig!!!) Håller tummarna för att hon har rätt i det hon säger.
    Vill också passa på att önska dig en trevli resa och jag ser framemot att läsa din reserapport!
    Kram Agapanthus

  4. K. skriver:

    Hej!
    Jag köser din blogg ibland och jag blir lite orolig för dig.
    Så klart du inte ska behöva tåla att bli illa bemött av läkare, men om du har probelm med dina lungor kan det bli farligt om du går över till akutantens råd istället för att ta kortison.
    Det finns ju många typsiska fall när desperata personer överger läkarvetenskapen och blir jättesjuka. Kan du inte ta både kortisonpreparat och få akupunktur? Kanske har du en kronisk sjukdom som du helt enkelt måste medicinera för hela livet? Vävnaden i dina lungor kan ta skada och du låter dem ”slemma igen”.
    Sköt om dig!

  5. Tinselflickan skriver:

    K: Jag ger detta en chans. Det finns säkert många exempel när folk överger den traditionella läkarvetenskapen och blir friska också.

    Jag är skeptisk åt alla håll… ;o)

  6. Anonymous skriver:

    Ha en trevlig resa, kanske kommer värmen göra gött för astman.

Kommentera

Besökare

  • 142,617 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

