Tinselflickans arkiv

De tre musketörerna

Jag har inte hunnit leta upp inläggen så jag kan länka, men för lite över nio månader sedan gjorde jag, Gosan och Kattmamman ivf nästan samtidigt.

Kattmammans lilla pojke tittade ut några veckor för tidigt i början på januari. I dag läser jag på Gosans blogg att vattnet gått och att hon är på väg till BB för en kontroll.

Det är ju fantastiskt att allt det där eländiga joxet med sprutor och nässprej och helvetesväntan faktiskt kan ge resultat. Och jag är så glad för mina musketörstjejers skull!

Men det är inte utan lite vemod som jag konstaterar att jag inte tillhör den gruppen längre. Insikten kom nyss, det är faktiskt inget jag grunnat på längre.

Men till våren tillhör jag kanske en annan musketörgrupp. Eller så skapar jag en egen våg av plustecken. Eller så gör jag inte det. Oavsett vilket går livet vidare och jag inser att trots styng av vemod är jag till största delen uppfylld av hopp och förväntan.

Och att jag har det ganska bra ändå.

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. Arletta skriver:

    Jag hoppas att ni också kommer att få se det efterlängtade plustecknet snart. Det är verkligen er tur nu!

  2. skåneAnna skriver:

    Både roligt och sorgligt att dina väninnor har/håller på att få sina bebisar! Men det är väl så det är – allt har 2 sidor. Du är en insiktsfull människa, Tinsel! Många gånger har jag undrat om jag skulle kunna vara lika klarsynt och medkännande som du är – trots allt det jobbiga du tvingas gå igenom, som många (alldeles förlättvindigt) tar helt för givet.

    Jag önskar dig och de dina allt gott – ta hand om er!

  3. Storkenflyger skriver:

    Du kommer att ingå i en ”musketörgrupp” en dag. Tro mig.

    Det kommer jag också, även om jag de flesta dagar tvivlar.

  4. Anonymous skriver:

    Även ”hon som kommer från främmande vidder” är också p G

  5. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Det gör ont i mig att du inte fick följa med.

    Livet är så otroligt orättvist och de gamla uttjatade fraserna om att det kommer att bli er tur också känns så banala. Men det är ju så det är, till slut löser det sig på det ena eller andra sättet. Men under tiden så är det alltid någon som lämnas kvar. Jag önskar att ingen mer behövde uppleva ett misslyckat försök, särskilt inte du som kämpat så länge och orkat glädjas med oss andra.

    Kramar

  6. isidor skriver:

    Och lite tråkigt är det att inte kunna dela med sig. Det vore ju så fint om du också kunde få dela lite av vår glädje, men det funkar ju tyvärr inte så…

    Jag önskar iallafall lycka till av hela mitt hjärta!

  7. Pia skriver:

    Jag hoppas du kommer ihåg den här kommetaren även i deppiga perioder: jag är GRYMT imponerad av din i grunden sant optimistiska livssyn. Många skulle ligga som en liten blöt pessimistisk fläck efter samma motgångar som du gått igenom. Visst, ditt optimismens ljus fladdrar till lite då och då men sen lyser det klart igen. Det är fantastiskt att kunna vara så :).

  8. Anna skriver:

    Jag håller med Pia, heja Tinsel! Fan vad stark du är!

    Och det kommer att fungera, det kommer faktiskt att göra det. Smällis 2007!

  9. Anonymous skriver:

    Du såg strålande vacker och härlig ut på bilden på expressen.se! Ville bara säga det eftersom jag tycker att man ska ge beröm om man tycker nåt bra 🙂 -Johanna

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

