Tinselflickans arkiv

Och så en efterföljande diskussion…

Det är flera bloggare som uppmärksammat den lilla turbulens som rådde här i slutet av förra veckan.

Här kommer några av deras funderingar:

Piri om att tänka efter.

Salvias långa och tänkvärda brev.

Fuksens öppna brev.

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. Tilda skriver:

    Vilken ilska dessa kommentarer framkallar och jag kan inte låta bli att tycka lite synd om Anna som bor i en bubbla av overklighet. Jag är gravid. Efter 5,5 år och 3 IVF:er är jag plötsligt spontangravid. Och jag kan lova varenda en som undrar att jag var inte ett skit mer avslappnad när detta hände! Jag gjorde inget annorlunda, levde precis som innan, funderade varken mer eller mindre på adoption och hoppades precis lika mycket på att nästa IVF-försök skulle fungera. Jag blir fullständigt skogstokig av dylika kommentarer och gud nåde nästa person som säger att jag är gravid för att jag slappnat av – glöm det.

  2. Robert H. skriver:

    Vi saknar dig i Sthlm! Nu ser du till att göra dig något ärende åt vårt håll!

  3. Lena skriver:

    Hej Tinselflickan! Jag hittade hit av en slump och ville lämna ett spår.

    Läste Annas kommentar och förstår att du blir arg och provocerad. Det är nog det värsta man kan säga när man just har sitt fokus på barn. En bekant till mig blev gravid 1½ år efter att de fick hem sin lilla flicka från Sydafrika men det medför ju inte automatiskt att alla blir det så fort man slutar tänka på det.

    Jag hoppas verkligen på solskenshistorier för alla även om det aldrig ser ut så i verkliga livet. Jag lider verkligen med dig. Har själv ingen egen erfarenhet av att vara ofrivilligt barnlös men kan på nåt sätt relatera till hur det kan vara att inte kunna få barn. Sen kan jag självklart aldrig förstår fullt ut vad du går igenom.
    Jag hoppa sverkligen av hela mitt hjärta att du får de barn som du längtar efter!

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

