Tinselflickans arkiv

Provocerad

Åh. Jag kan inte hjälpa det.

Jag blir provocerad av Annas kommentar i inlägget här nere.

Trots att jag vet att många inte vet bättre. Trots att jag fört den här diskussionen live och via bloggen säkert hundra gånger. Trots att jag vet att Anna menar väl och egentligen bara vill mig väl.

Så växer hornen i pannan och jag vill säga riktigt elaka saker.

Men nu kniper jag käft. Och håller fingrarna i styr.

Postat i:Okategoriserade,

No Responses Yet

  1. LillaSandra skriver:

    Men jisses ….. vilka kommentarer! Bara för att läkarna ÄNNU inte identifierat den exakta orsaken till er barnlöshet betyder ju inte det att det inte finns någon!

    Men Anna kanske kan förklara exakt hur det går till att ”slappna sig av” till fungerande äggledare?

    Riktigt provocerande!

  2. Kapybaran skriver:

    Åh, men även om du håller fingrarna i styr så kan inte jag det…. hur, jag undrar HUR, kan man klampa in på en barnlöshetsblogg och som en tjur i en porslinsaffär trampa runt med sina åsikter?
    Det blev förlångt för kommentar, så det fick bli ett inlägg i min blogg.
    Anna, du är välkommen att läsa!

    Kram till dig, Tinsel!

  3. skåneAnna skriver:

    Herrejösses – jag trodde att ”dom” åt minstonde skulle ha vett att inte skriva det på en barnlöshetsblogg – jag har liksom ursäktat ”dem” med att det hoppar grodor ur _allas_ munnar ibland, men att sätta sig och formulera det i ett skrivet inlägg, där man har alla möjligheter att verkligen väga varje ord innan det når adressaten….
    Det är förbanne mej inte ofta men JAG SAKNAR ORD!!!

    *kram*
    och ha en fantastisk semester långt från alla stora fötter i klaveret!

  4. solna-madde skriver:

    Jag kan ju inte låta bli att bli arg, ledsen och ilsken.
    När det brinner i huvudet på mig glömmer jag ibland att skriva viktiga saker, som att önska er en underbar trevlig resa!

  5. Anna skriver:

    Jag får be alla läsare av denna blogg om URSÄKT.

    Det var helt fel av mig att dundra in i denna porslinsfabrik.
    Tinsel, du har givetvis rätt att få ha din blogg ifred för att lufta dina tankar. Jag har varit okänslig och har givetvis inte här att göra.

    Ta hand om er och jag hoppas ni alla får ett fint liv.

    Anna

  6. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Anna!

    Jag tycker att du har mycket här inne att göra. Läs ett gäng inlägg och förstå vad det innebär att vara ofrivilligt barnlös och förstå varför vi alla tar så otroligt illa upp av det du skriver!

    Men var lite försiktig innan du skriver något om läkarvetenskap som du inte egentligen vet något om. Det du skriver är nämligen bara antaganden från din (och många andras sida) och finns inget stöd för i några vetenskapliga artiklar.

  7. ylwa skriver:

    Jag saknar ord! Så fruktansvärt okänsligt..

  8. Salvia skriver:

    Ja du Tinsel. Mycket ska man höra.

  9. Anonymous skriver:

    Men hallå…..
    Saknar väl valda ord..

    Styrkekramar i massor till dig Tinsel!

    Agapanthus

  10. Sissi skriver:

    Jag bara gapar… Det var det mest okänsliga jag läst på länge!! Usch! Jag a v s k y r när folk antyder att ”barnlösa har sig själv att skylla” p g a stress, negativa tankar eller liknande. Vad är nästa tanke? Att sjuka och handikappade har blivit just det för att de inte är gudfruktiga nog? Grrrr…

    //Sissis krypin
    *Kramar om*

  11. Centurion skriver:

    Tjenare!
    Oj! så jag förstår dig Tinsel. Dessa otaliga debatter på FL till exempel, kan man annat än att sucka. Detta med fertilitet är en vetenskap för sig men att slappna av -nej det gör varken till eller från.. Hehe undrar om mina äggledare reparerar sig själva eller teleporterar ägget in i livmodern om jag slappnar av *s* Kanske någon slappna-av-expert kunde råda mig om hur vi då ska slappna av *hehe*
    Hare bäst!

  12. Solkatten skriver:

    Men hjälp! Det finns nog inte en enda av oss (ofrivilligt barnlösa) som inte blir provocerade av såna kommentarer. Jag är övertygad om att Anna inte menade något illa, men som sagt, hon kunde knappast ha valt ett sämre forum.

    Stor kram till dig Tinsel och trevlig resa.

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

