Tinselflickans arkiv

*Syld

Det gör ont i hela kroppen. I knoppen med. Därför är jag hemma och därför är det synd om mig i dag.

Jag är inte förkyld som jag brukar. Jag brukar hosta, nysa och var helt ur lag ett dygn, max. Sen är jag pigg och kry igen.

Det här är en läskig förkylning. En sort som smyger på en bakifrån och sen bara slår till. Fast jag är klar i huvudet och snorar inte så mycket. Men jag är helt slut. Trött som bara den och så har jag ont. Som sagt.

Det värsta är att akutanten förutsåg den här förkylningen. Jag tror till och med att hon framkallade den. Hon satte nålar i mina vindens portar*-punkter, två knölar bak i nacken, och efter vår session sa hon att om jag blev förkyld skulle jag låta förkylningen härja, inte försöka dämpa den med tabletter och annat.

Så det gör jag.

* Enligt henne de punkter som reglerar förkylningar, eller nåt liknande. Just att de heter vindens portar tyckte min man var mycket roligt. Ha bloody ha.

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. Dagmara skriver:

    Hej Tina,
    Hoppas att du mår bättre… Jag har bronkit, började må dålig efter akupunktur en vecka sedan. Nu är jag helt slut…

  2. Diana skriver:

    Mmm, det är lustigt det där med akupunktur, det tycks driva infektionerna upp till ytan och ur kroppen ibland. Tycker att det är rätt häftigt. Hoppas att du kryar på dig fort!

  3. crrly skriver:

    Krya på dig.

    Jag borde kanske ha nämnts som någon du har träffat via bloggen, även om du inte läser min längre? (I bloggenkäten.) För så var det väl?

  4. Tinselflickan skriver:

    Just det, så var det ju. Det hade jag helt glömt bort! =)

    Fast jag läser fortfarande din blogg. Precis som jag läser alla andras – något sporadiskt. Förutom i dag när jag är sjuk och formligen sitter klistrad framför de få bloggar som blir uppdaterade i dag…

  5. adde skriver:

    Krya på dig!

  6. crrly skriver:

    Jaså?! Trodde såklart det var mig du menade som utrensad när jag outade graviditeten. Men jag vill inte att min blogg ska bli en gravidblogg, lika lite som jag vill att den ska bli en barnblogg sen.

    … Fast det är kanske därför jag skriver så himla lite nuförtiden nu också…

  7. Tinselflickan skriver:

    Nej för fan, jag läser allas bloggar – när jag hinner. Gravida, småbarnsföräldrar – alla.

    Fast inte med samma desperation och frenesi som jag gjort tidigare. Och inte lika ofta. Jag har lite knappt om tid nuförtiden.

    Dessutom skriver du knappt något om graviditeten. Så det vore ju lite korkat av mig att sluta bara därför.

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

