Tinselflickans arkiv

Tinsel terrorist

Akupunktören var i morse mycket bekymrad över att vi ska flyga till Afrika. Det kan nämligen mina homeopatiska mediciner ta skada av. Ja, inte själva resan – utan röntgenstrålarna.

Det är energin i dem som kan skadas.

Så nu har hon föreslagit att jag ska köpa några slags droppflaskor, mäta ut exakt hur mycket medicin jag behöver under de tre veckor vi är borta och dölja dessa någonstans på min lekamen när vi checkar in.

För det är ju bara en metalldetektor du går igenom, men med väskorna är det annorlunda, sa hon – nästan med skräck i rösten.

Jag vet inte hur jag ska förklara för henne att jag nog inte kommer att komma iväg över huvudtaget om jag har små behållare med genomskinlig vätska placerade på strategiska punkter under mina kläder…

Postat i:Barnlöshet, Resor,

No Responses Yet

  1. SANDRA skriver:

    små behållare med genomskinlig vätska placerade på strategiska punkter under mina kläder…

    Hahahaha!
    Ehum, ursäkta, men det var riktigt roligt.

  2. Anonymous skriver:

    …för att inte tala om de nya reglerna om handbagage som förbjuder all vätska ombord…(om den inte är packad i genomskinliga plastpåsar, speciellt ägnade för ändamålet)

  3. pia skriver:

    Hur fasiken förklarar man att det är ens homeopatiska mediciner man har fasttejpade på strategiska ställen :).

    Men om du kan hälla upp medicinerna i små genomskinliga flaskor (inte mer än 1 dl i varje tror jag det är) så kanske du kan få låta bli att röntka dem. Man ser ju ändå att det inte är något dolt inuti om de är genomskinliga…

  4. Anonymous skriver:

    HAHAHA vad underbart! Hur tänkte hon då, undrar jag…?

  5. Tinselflickan skriver:

    Jomen finns det inte nåt sprängmedel som ser ut som vatten som är explosivt och anledningen till att de här reglerna finns?

    Dessutom ser jag ju knappast ut som gemene svensk, och min mamma är muslim…

    Det här kan bara gå käpprätt åt helvete… 😉

  6. Diana skriver:

    Hur vet hon att medicinen tar skada av röntgenstrålarna? *undrande*

  7. hermelinen skriver:

    *ser scenen där du fastnar i tullen framför mej och fnissar lite* 😉

    Såg förresten att mensen kom i alla fall… Skit! Skickar ett stort lass kramar! Men som sagt, har vi sagt att vi ska ha gravidfika så ska vi! Det blir lite senare än vad som var tänkt från början bara… 😉

  8. Umeboshi skriver:

    *kan inte förmå mig att sluta gapskratta – beror det på att jag är trött måntro..?*

  9. Anonymous skriver:

    Hm… alltså, till och med jag som brukar tro på naturmediciner och örter känner mig MYCKET skeptisk faktiskt *S*

  10. Anonymous skriver:

    Ha ha ha…hon verkar inte uppdaterad i terroristvärlden:)

  11. Centurion skriver:

    Hej damen!
    Hihi jag skrattade högt över homeopatens teori om genomskinliga behållare 🙂 Ingen vidare idé kanske..
    Jäkla mens förresten 😡
    Tjingeliiing!

  12. Anna st skriver:

    Men de röntgar väl inte det bagage som checkas in. Där borde du kunna ha dina små behållare.
    Underbar homeopat du hittat 🙂

  13. Dagara skriver:

    Tina, hur mår du efter akupunktur? Jag har också börjat hos henne. Känns ingenting så länge…

  14. Anonymous skriver:

    *haha*

    Hmm, låter inte som världens bästa idé direkt… nuförtiden får man ju knappt ha med sig något ”suspekt” på planen, och genomskinlig vätska placerad under kläderna hör nog dit…. 😉

  15. Anonymous skriver:

    Ja! Ja! Jaaa! Att med hjälp av gaffatejp fästa en mängd ampuller innehållande genomskinlig vätska runt midjan och därefter entra säkerhetskontrollerna på flygplatsen med förevändningen ”Jag genomgår fertilitetsbehandling, förstår vakten” låter som en fullkomligt strålande plan, ja för att inte säga BRILLIANT! Din lilla homepattant (lite som en mattant fast med mer batik och örtdoft?) verkar vara jordens gulligaste varelse. Men inteinteintealls förankrad i myllan. Åååh, vilka roliga fantasier jag fick nu! SKRATTACK!

  16. Tinselflickan skriver:

    Sandra med fler som skrattat: Ja, det är faktiskt ganska kul… =)

    Pia: Funderar på det. Och så får jag fråga om det är ok att låta bli att röntga den påsen, för det är mina homeopatiska mediciners energi som tar skada av röntgenapparaten… Jag gissar att min man och hans son kommer vilja checka in och passera kontroller tio minuter efter att jag gör det.

    Diana: Antagligen på samma sätt som hon vet att de homeopatiska medicinerna fungerar.

    Hermelinen: Om du så ska hinna föda nästa barn och bli gravid med en fjärde ska vi gravidfika. Jag lovar.

    Anna st: Jo, det är tydligen det de gör. Enligt homeopattanten. Fast hur det kommer sig att hon vet det och inte att jag kommer fängslas som terrorist för de här små behållarna vet jag faktiskt inte.

    Dagmara: se nästa inlägg. Ganska bra faktiskt! =)

  17. Anonymous skriver:

    Ha ha ha nej det låter farligt. Du får nog lämna vätskorna hemma 😉

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

