Tinselflickans arkiv

Definitivt ogravid

Det gick inte att missförstå testet i morse. Klart och tydligt fanns det inget streck där det borde ha funnits streck om allt hade varit som jag velat.

Som ett brev på posten kom molvärken när jag satt där och väntade på resultatet. Kollade testet och sen kom blodet.

Äntligen.

Det hade ju varit för hemskt att testa negativt och sen få vänta på mensen i ytterligare en vecka. Så jag är tacksam för att den kom.

Nu är jag ju på dag 1. Nu börjar en ny cykel. Förhoppningsvis en kortare sådan. Och nu är jag förberedd på att cykeln kan bli lång.

Men fan vet om jag inte kommer att hoppas ändå.

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Följer din blogg med jämna mellanrum, det ger mig väldigt mycket att läsa om andra som liksom jag kämpar med ofrivillig barnlöshet!! Så tack för att du orkar skriva och berätta om dina känslor.

    Har också erfarenhet av mens som strular… I höstas gick min mens över i en vecka, testade och *hoppades* men fick inget plus på stickan. Ringde och fick en tid för test av barnmorska. Dagarna gick, mensen kom inte och hoppet växte (såklart).. Ville så gärna vara gravid!! Så kom dagen då jag skulle få göra mitt 2:a test och då kom mensen. Naturligtvis. Blev otroligt ledsen men samtidigt lite lättad, nu var det åtminstone definitivt.

  2. Umeboshi skriver:

    Även om det känns som ett spontant *FAN* vill trilla över läpparna så känns det samtidigt som *skönt* att det äntligen kommer ett svar… eller hur jag nu ska uttrycka mig utan att trampa alltför hårt i klaveret…

    (från en som även här är på dag 1 ;))

  3. Drutten skriver:

    Jag säger som Umeboshi: ”Skönt” att det är över. Och FAN ta livmödrar som jävlas!

    Nu får du städa ut det gamla och komma i form igen. Med både akupunktur och IVF vore den väl själva f-n om det inte skulle börja gro nån gång. Nu till våren t ex. När det ändå gror överallt i naturen. Ja DET tror jag!

    Tänker ofta på dej.

  4. adde skriver:

    Ja nu vet du ju iaf… tråkigt bara att det vart just det svaret… 😦

    Kramar

  5. Tilda skriver:

    Undrar om det är akupunkturen som förlängde denna cykel? Och att kroppen rättar till sig med normallånga cykler framöver? Skönt ändå att mensen kom men de senaste dagarna måste varit tuffa för dig.
    Kram!!!

  6. mikebike skriver:

    hej hej tinsel!

    damn vad trist. jag håller verkligen tummarna.

  7. pia skriver:

    När du nu inte var gravid (som självklart var det jag hoppades på) så var det ju tur att mensen kom till slut. Men det här kan ju inte räknas som en normallång cykel. Den var ju helt exceptionell. Jag har lite svårt att tänka mig att det beror på akupunkturen heller för du var ju sen redan när du gick dit första gången. Men nu kommer du ju vara utrensad och som ny till våren och då blir det nog prima till ert FET (om inte förr).

  8. Monika skriver:

    Är så ledsen för din skull att det inte var något den här gången heller. Men håller med om att det var skönt att mensen kom när det nu inte var någon graviditet. *kram*

  9. puffan skriver:

    jädrans…

  10. Sanna skriver:

    Jag blir så lessen för er skull, vännen. Varför, varför ska kroppen dessutom jävlas med dig på det här sättet?! Någon måtta får det väl för f-n vara.

    Jag tror att A är ett resultat av akupunktur, så jag tror också självklart att behandlingen kommer att ge resultat. Och semesterresa på det!

    Det kommer att göra susen!

    Bamsekram

  11. Tinselflickan skriver:

    Anonym: Det är så segt när mensen strular, men jäkligt skönt när man får rött på vitt att det definitivt är kört.

    Umeboshi: Du är så långt ifrån klaveret som det går att vara. Ett definitivt svar är alltid skönt. Oavsett vad det är för svar. I alla fall när man som jag gått och undrat i snart två veckor.

    Drutten: Ja, till våren ska det gro i mig. Närmare bestämt i april. kram!

    Adde: ja, trist. Men skönt, som sagt.

    Tilda: tror inte akun spelade roll men det är skönt att pinan är över… Du har rätt, det har varit skit de senaste dagarna.

    Mikebike: Hej hej på dig! Japp, trist som fan. Och tack för tummarna!

    Pia: Det kommer bli en fin vår, absolut! =)

  12. Anonymous skriver:

    Tråkigt. Fast som du säger SKÖNT med besked. Nu är det då ”bara” att blicka framåt…

  13. Daniela skriver:

    Ush, inget bra svar du fick. Men skönt att iallafall ha själva svaret iställetf ör att skringa runt och dra bort allt hår från skalpen.
    Jag har följt din blogg ett tag, och håller verkligen tummarna för dig!
    Mvh, Daniela

  14. Anonymous skriver:

    Jo, det är klart att du kommer att fortsätta hoppas. Det ligger ju tyvärr i sakens natur. Skitnatur. Skönt hur som helst att mensen kom när det nu var det den skulle göra.
    KRAM

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

