Tinselflickans arkiv

Liten uppdatering

Nej, menseländet har fortfarande inte dykt upp.

Jag började blöda lördag kväll den 2 december. Söndagen 3 säger vi är dag 1, för säkerhets skull.

I dag är det den 16 januari.

31 dagar i december. Plus 13. Jag är fanimej på dag 44 i dag. Eller 45, beroende på hur man räknar.

Oavsett är det väldigt länge som jag gått utan att få mens.

Jag tycker det är jävligt taskigt av min kropp att bete sig på det här viset. Jag kan ju inte låta bli att hoppas. Och ju längre tiden går desto mer övertygad blir jag. Vilket är idiotdumt för det är antagligen inte så att jag är gravid.

Fan. Skitkropp, rent ut sagt.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Irriterande till max, det förstår jag! För det där hoppet är otroligt starkt när det sätter igång och maler där i bakhuvudet. (maler, mal?)
    MEN jag har hört om väldigt många som haft en extremt lång cykel efter misslyckat IVF, så det är inget ovanligt i alla fall.
    Men håller med dig, KOM då mensen om du ska komma, annars håll dig borta!

  2. Anonymous skriver:

    Åååh, som jag känner igen mig!!! Fan, rent ut sagt.. En period runt 2001, 2002 började min kropp få för sig att menscykler på sisådär 52 dagar var HEEELT i sin ordning. Ren och skär terror. Inget annat. Dansar en arg mensdans med många och bestämda fotstamp! Om inte..
    KRAM, Saring

  3. Grodis skriver:

    Vad jobbigt när kroppen hakar upp sig och inte gör som man vill… 😦 Jag vet hur det är, för min är totalt HELKNÄPP nu … UTAN hormoner?! Dag 58 kom mensen sista gången… *suckar* Hoppas din kropp kommer iordning snart.. OM inte… 😉

    Kram!
    PS. Utmaningen är antagen! DS.

  4. Salvia skriver:

    Sedan jag började med hormoner får jag till och från allehanda graviditetssymptom. Det tycker jag är taskigt av min kropp. För trots att jag vet, vet, vet, hur det är, så har jag ju många gånger hoppats.

    Nu blir jag mer orolig med tanke på att en graviditet inte direkt skulle vara en lyckad kombination.

    Man önskar ju att man kunde få en ny och hel kropp…

  5. skåneAnna skriver:

    Det måste vara någon slags konstruktionsmiss, att vi männsikor inte
    a) kissar grönt vid ÄL
    b) kissar blått vid graviditet
    (alternativ att vi skulle byta färg helt och hållet liksom, det hade varit AP-praktiskt!

    Förstå att du tycker att kroppen sviker dig – och det är oerhört elakt av den att bete sig såhär, när du inte gör annat än pysslar om den!!
    *kram*

  6. Tess skriver:

    Vad säger kliniken om du skulle ringa och höra med dom tror du? Eller det kanske inte känns som ett alternativ?

    As jobbigt, det förtstår jag. När jag innan hade cykler på över 120 dagar (men då är det ju inte ens cykler längre …) pga min PCO höll jag på att bli helt knäpp. När som helst skulle det ju rent teoretiskt kunna vara äl och när som helst skulle man ju kunna vara gravid, i teorin alltså…

    Skitjobbigt är det. Tänker på dig.

  7. Tinselflickan skriver:

    det var skitjobbigt, det där. Men nu är det över. Tack och lov.

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

